Bądź na bieżąco z wydarzeniami, subskrybuj kanały RSS
     Zobacz inne kanały tematyczne RSS dziennika BIOLOG
Wiadomości | Biotechnologia | Botanika | Ciekawostki | Ekologia | Leśnictwo | Medycyna | Zoologia | Encyklopedia | Forum chemiczne | Forum medyczne |

Targi końskie w Skaryszewie koło Radomia

2007-02-26 16:15:07   Prasa

W Skaryszewie koło Radomia rozpoczęły się Wstępy - czyli targi końskie. To najstarszy i największy jarmark koński w Polsce i jeden z większych w Europie. Tradycja Wstępów sięga XV wieku. Miasto otrzymało pozwolenie na ich organizowanie od króla Władysława Jagiełły w dowód wdzięczności za przekazanie koni rycerstwu walczącemu pod Grunwaldem. Jak co roku, do Skaryszewa przyjechali hodowcy i miłośnicy koni z całej Polski. Nie brakuje też kupców z Niemiec, Francji i Włoch.

Źródło: IAR




Komentarze KOMENTARZE
Zapraszamy też do dyskusji na największym polskim forum ekologiczne

    konskie targi to najlepsze targi w polsce
~ola(2007-03-29)

    na tym targu sprzedaane sa tez konie na rzeź a ludzie zle traktuja tam zwierzeta...
~natalia(2007-04-13)

    ja pierwszy raz jade na konski targ i w zwiazku z tym ma pytanie czy tam sa konie sprzedawane do jezdzenia zwykle konie czy tylko na pociagowe?? nie pomyslcie ze ja jestem okrutna on moze byc niezadbany ale chce go nauczyc ..:)... ale krok po kroku..:)
~:)(2007-07-21)

    byłam w Skaryszewie nie mogłam wytrzymać jak ludzie mogą tak traktować te piękne zwierzątka najgorzej było jak ładowali je na te ch*****erne ciężarówki
~Nicool(2007-12-08)

    ogladalem na internecie pare zdjec z targow. Bardzo mi sie podobaly .Chcialbym kupic kasete video z takich targow. Moze ktos wie gdzie mozna kupic? Nie mam mozliwosci byc tam osobiscie(odleglosc).
~marek(2008-01-08)

    dobre
~xxx Ocena artykułu: 5. (2008-01-25)

    na tym targu będe po raz 4 . co roku było tam strasznie "....."prosze o pomoc policje aby sie zajnteresowała traktowaniem tam koni.
~hubert(2008-02-07)

    Bardzo prosze o info kiedy te targi sie dokladnie odbywaja w jakie dni??? Bardzo chetnie bym sie ttam przejechala ..moze ktos wie??
~eli(2008-02-07)

    SKARYSZEW (pierwszy poniedziałek i wtorek Wielkiego Postu od godz. 5 rano; mniejszy targ odbywa się także dwa tygodnie poźniej) KOZŁÓW BISKUPI gmina Nowa Sucha powiat Sochaczewski (ul. Akacjowa) WTORKI między 5.00 a 10.00 BODZENTYN (1 km za centrum miasta w kierunku Skarżyska), poniedziałki i soboty (prócz świąt) w godzinach porannych PIASKI k/LUBLINA (kilometr przed Piaskami od strony Lublina) WTORKI w godzinach porannych wieś JELONKI gmina Ostrów Mazowiecka, PIĄTKI w godzinach 6.30-9.00
~Basia(2008-02-07)

    Targi konskie powinny odbywac sie tak jak za czasow naszych dziadkkow.Obecnie targ w Piaskach znany na cala Polske i nietylko jest zamkniety przez jakiegos urzednika bo cos mu sie tam niepodobalo to jest nie do pomyslenia naki targ zamknac znany na cala polske ! !
~TOMEK Ocena artykułu: 5. (2008-02-10)

    i bardzo dobrze że zamknęli te targhi końskie! szkjoda było zwierzaków!
~ola(2008-02-10)

    Ja uwazam ze tarki w skaryszewie to naprawde cos pieknego dla tych co choc troche interesuja sie konmi! mozna tam kupic praktycznie wszystko co nas interesuje lacznie z koniem! Jezdze tam co roku i bardzo mi sie podoba!
~Maniek Ocena artykułu: 3. (2008-02-11)

    Jade tam jutro . więc bede robiła duzo zdjęć. jak ktos chce moge przesłać. mój email rena4@buziaczek.pl pisać.!
~Renata(2008-02-11)

    zamieść nzdjęcia w galeria.biolog.pl to inni zobacza :) albo wyslij do redakcji redakcja@biolog.pl to z Twoim podpisem opublikuja w tym artykule :)
~Gośka(2008-02-11)

    Skaryszew daje ludziom tylko chore pozory, jakoby Wstępy miały być jedynie "świetną tradycją", imprezą, na której ludzie wymieniają się siłą roboczą i nabywają dla siebie konie pod siodło, do hipoterapii!!! OTWÓRZCIE OCZY!!! Tam co roku zaczyna się istne piekło na ziemii!!! Tradycja to była w XV do ok XVIII/1.poł XIX wieku! Wtedy ludzie wymieniali sie siła robocza głownie - teraz kupuja od siebie tony mięsa!
~kaja(2008-02-12)

    Na dodatek głownych kupujacych stanowia Włosi/Francuzi, ktorzy poprostu widza w tym biznes! W tych krajach konskie miesa to rarytas! Najwiekszy delikates - młode mieso zrebiece! Rolnik moze za to dostac 6-7zł/kg za "stare" mięso i 9-12zł/kg za zrebiece! te targi słuza teraz głownie temu by wysyłac na eksport - zero szacunku do "brata mniejszego"...Konie jada w fatalnych warunkach nawet 5dni, zreszta widziałes na filmie a pozniej koncza we włoskiej/francuskiej rzezni!!!
~kaja(2008-02-12)

    Polsa w oczach innych krajow uchodzi za kraj barbarzynsko traktujacy konie...!A kiedys ktos powiedział : "Polak na koniu się rodzi..." hahaha, doprawdy zabawne... kTOŚ CHĘTNY POGADAC NA TEN TEMAT - zapraszam gg 5854025
~kaja(2008-02-12)

    jakie święto koni to tylko ich śmierć nigdy już tam nie pojadę
~irminuś(2008-02-12)

    Targi sa potrzebne bo hodowcy musza miec gdzie sprzedawac swoje zwierzeta . Hodowla rozwija sie przez selekcje sprzedaje sie gorsze jednostki na a dobre kieruje sie do hodowli dalszej. K oń jak inne zwierzeta jest hodowany na rzeż itu niema nic dziwnego ,faktem jest ze trzeba robic to whumanitarny sposob,przewozic .poprostu trzeba przestrzegac przepisow sanitarnych ,bo takie sa, zhodowli koni utrzymuja sie ludzie , awsytuacji takiej jak teraz jniema gdzie sprzedac koni
~hubert(2008-02-18)

    Ja mieszkam w Skaryszewie dostyć długo i jestem co rok na targach ! To nie jest żadne barabarzyństwo ! Nie są tam tylko konie . Można powiedzieć że to jest święto naszego regionu . Przyjeżdżają tam ludzie z wyrobami wiklinowymi , obrazy haftowane itd . Zbierają tam się ludze którzy kochają konie . Przeważają tam obrazy koni akcesoria do ich hodowli , kapelusze . Ha . Ha . Ha . Jakby ktoś tam pojechał zobaczyłby jak tam na tych targach jest fajnie
~skaryszewianka(2008-03-02)

    ja tam nigdy nie byłam, ale uważam że tak jak na wszystkich prawie targach konie są źle traktowane.Jak zwykły kawałek mięsa.I jak będę już mogła,to postaram się zostać wolontariuszką w Pegasusie.A za rok to poproszę mamę żeby zamiast dla fiskusa ,oddała 1% swego podatku na fundację Pegasus lub Vive czy Centaurus.Oni ratują zwierzęta i należy im się.A tych pseudo hodowców to sie powinno zamknąć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~noemi(2008-03-12)

    te targi to śmierć dla koni i mięso dla Włoch.Rocznie z polski i głównie z tego targu wywożonych jest ok.50 000koni.To jest okropne,polska to największy w europie importer żywych koni na rzeż.Ludzie przejżyjcie na oczy i postawcie sie na miejsuc tych zwierzaków!!!
~justysia(2008-04-04)

    konina jest bardzo smaczna! polecam! zdrowe mięso, można kupić w wielu sklepach w Krakowie i Warszawie
~smakosz koniny(2008-04-04)

    Jestem obrońcą koni i zdecydowanie nienawidze takich targów konie są tam źle przetrzymywane a te pozostałe koniki idą na rzeź!!!! Przez pięć dni jadą do włoch bez jedzenia i wody łamią sobie tam nogi żebra itp!!! Potem są odciągane i dobijane w okrutny sposób. lUDZIE!!! Obudzcie się! Gdyby tak was kotś tak traktował to co? Nierozumiem jak tak można konie też mają uczucia jak każdy z was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Ines Ocena artykułu: 1. (2008-04-15)

    ~Ines konina jest świetna i wyborna, spróbuj kiedyś to zmienisz zdanie
~Andrzej(2008-04-15)

    ludzie ogarnijcie sie Rolnik moze za to dostac 6-7zł/kg za "stare" mięso i 9-12zł/kg za zrebiece ten kto to pisał ma nie pokolei we łbie kolego jeśli będziesz mi płacił tak jak napisałeś to nawioze ci tyle tego towaru że tam gdzie mieszkasz będzie nic innego jak konie. hodowla koni jest nieopłacalna bo ceny wahają się koło 5 zł za kg. a 1tona zboża jakiego kolwiek to 800zł. na TIR-a można załadować tylko 18 sztuk. z zresztą czy ty widziałeś w życiu tira warszawiany hodowco
~nie ważnbe(2008-05-06)

    WSZYSCY KTORZY NIEWIDZA NIC ZLEGO W SPRZEDAWANIU KONI NA RZEZ GLOWNIE PODKRESLAM GLOWNIE DO FRANCJII I WLOCH NIEMAJA ZA GROSZ SERCA!!!!!!!WYSTARCZY OBEJZEC KAWALECZEK FILMU I WSZYSTKO WIADOMO,A PO DRUGIE NIEZNOSZE HANDLARZY KTORZY SPRZEDAJA KONIE TYM WLASNIE OBCOKRAJOWCOM,CHOCBY DLATEGO ZE WIEDZA CO JE CZEKA,TO JEST CHORE,LUDZIE OBUDZCIE SIE!M.H
~m.h(2008-06-13)

    najlepszym pod wzgldem smaku mięsem jest konina. łatwo ją kupić w Warszawie, dlatego jemy ją nawet raz w tygodniu
~Rufi(2008-06-14)

    Ja też jestem za zakazem zabijania koni, takich ludzi powinno się w sądzie karać i dawać wyroki śmierci tak jak koniom czy ci ludzi nie myślą?? nie mają uczuć?? zwierze taż czuje. Nie możemy pozwolić na dalsze zabijanie koni od czego jest unia?? prezydent??? od czego są ludzie???
~Obrończyni koni(2008-08-25)

    byłabym bardzo wdzięczna jeśli ktoś by mi powiedzial gdzie w warszawie można kupić mięso końskie?
~gojba35(2008-09-11)

    Ludzie jeżeli koński interes sie nie opłaca ,to przestańcie kryć klacze i dajcie sobie spokój!!! Nie raz byłem świadkiem jak pojono konie rozpuszczonym wapnem i wpychano takiego konia na tira.Wnętrzności miał już popalone i chwiał sie na nogach-a tu jeszcze tyle tysiecy km.Bądzmy ludzmi!!Bodzentyn,Skaryszewy i inne targi w polsce maja podkupionych wetów,którzy mało którego konia nie dopuszczaja do transportu.90% koni z tak "wspaniałych"polskich targów trafia na mięso-transport przeżywa 70%.
~hodowca(2008-09-29)

    H*je! Jak można tak traktować konie! Tam jest piekło! Rzeź oraz bicue kopanie itp. Koszmar!!! Stop takiemu traktowaniu koni i stop ludzą którzy robią cos takiego, co? Smakuje koninka no nie? A wyobrażacie sobie co przeżywaja te biedne konie, myślicie tylko o własnym tyłoku i tyłkach innych ludzi a co ze zwierzętami. Dla wa to mięso, a awy to co też jesteście mięsem, na dodatek zatrutym chciwością. Nie mówcie mi że że jem mięso bo ja NIE jem mięsa. Mam 13 lat i wiem co to znaczy a wy ..........
~Ines (obrońca)(2008-10-10)

    Czy ludzie mają oczy? Przecież te konie cierpią tylko dlatego żebyście mogli jeść mięso? Ludzie to chodzące potwory! Konie też sa istotami zywymi! A ludzie traktują je jak żywe mięso!! Konie nie dostają jedzenia czasami ich jedynym pokarmem jest woda z solą! Konie zostają bite, kopane a czasami nawet porażane pałkami pod napięciem! Znam kilka kampani, które działają przeciwko wywozu koni na rzeź. Jeśli ktoś chce pomóc niech wejdzie na www.viva.org www.przystanocalenie.pl. Konie nie są na rzeź!!!
~Dosia(2008-11-13)

    Ludzie!Mam wielka prośbe...Czy wie ktoś może gdzie w woj.Kuj.-Pom. sa targi końskie,ponieważ chciałabym wykupić stamtąd konia.Proszę odpisywac na e-maila.Z góry dziękuję. ;*
~Julia(2008-11-27)

    to dobrze że zamkneli ten targ
~paweł Ocena artykułu: 1. (2008-12-06)

    Targ koni w Skaryszewie to NAJWIĘKSZY TARG W POLSCE .LUDZIE KUPUJĄ I SPRZEDAJĄ TAM KONIE RÓŻNYCH RAS JEDNAK NA NASZYCH OCZACH KONIE TRAFIAJĄ DO LUDZI KTÓRZY WYWOŻĄ JE DO WŁOCH LUB DO WĘGRZECH GDZIE ZOSTAJĄ ZABITE NA MIĘSO. TO OKROPNE JAK LUDZIE TRAKTUJĄ TE NIEWINNE ISTOTY. ONE PRZECIEŻ TEŻ CHCĄ ŻYĆ I NIE ZASŁUGUJĄ NA TAKĄ ŚMIERĆ . ZANIM SPRZEDACIE SWOJEGO KONIA ZASTANÓWCIE SIĘ CZY CZŁOWIEK KTÓRY GO KUPUJE JEST POLAKIEM.!.
~BASIA(2009-01-03)

    a co z tymi co jedzą krowy i świnie? są też tacy w Polsce co jedzą kurczaki a to też zwierzęta!
~basia(2009-01-03)

    gdzie można kupić koninę w Warszawie? jest bardzo smaczna, polecam!
~ert(2009-01-03)

     a gdzie można dostać końskie mięsko w Krakowie?
~smakosz(2009-01-03)

    konie to zwierzęta - nie ludzie!!!!!!!! -puki żyją należy je traktować -godnie-tak samo jak świnki-krówki itp. odebrałem b.wiele porodów zwierząt-krów ,koni, itp., i to jest piekne- ale kto sie urodził umrzec musi- ludzie . zasługuja na ludzką śmierć-a zwierzeta -zwierzęcą. Niestety. -to choroba traktować ludzi na równi ze zwierzakami-konmi
~ja 1(2009-01-23)

    Kiedy w tym roku zaczynają się końskie targi w Skaryszewie??
~KA(2009-01-31)

    będzie konina na targach? uwielbiam ten smak!
~jan(2009-01-31)

    Kiedy?? Kiedy w tym roku zaczynają się końskie targi w Skaryszewie??
~12(2009-02-01)

    jeżdże na ten targ od 3 czy 4 lat. to co tam sie dzieje to coś strasznego. niektóre konie są naprawde piękne ale co tam sie z nimi wyrabia to istne piekło.!
~daria0608(2009-02-18)

    Kto je mięso końskie jest potworem ! I kto jest swolennikiem trktowania ich potwornie jest straszny! Rufi żal mi Ciebie ! Tak samo jak Ciebie Adrzej wypchaj się trocinami ! A ty smakoszu koniny wetknij sobie nie powiem co nie powiem gdzie !
~...(2009-02-21)

    Kiedy dokładnie są tegoroczne targi końskie w Skaryszewie? proszę o pewną informację!!!
~Andzik;)(2009-02-25)

    Z uwagą przeczytałem Wasze komentarze i dodam kilka moich przemyśleń. Krew się w żyłach gotuje!! O zgrozo!!! Już za jakieś kilkadziesiąt lat znikną ludzie zjadający swoich kuzynów (czyli inne zwierzęta). Będzie to zemsta tych zjadanych! Kto dzisiaj jeszcze je mięso? Chyba jakich niemyślący, zidiociały i szurnięty kanibal. Nie rozumie tego, że sam jest zwierzęciem - tyle, że potrafi mówić. Jak wrednym zwierzęciem jest człowiek, to temat do osobnej dyskusji. Chętnych do wymiany zdań zapraszam,...
~cykor(2009-03-02)

    ratujmy kury. Pewni ludzie zabijają te piękne niewinne ptaki, a inni to nawet je jedzą. Zgroza
~ratownik(2009-03-02)

    ja bylem w tym roku bylo super
~wojtek(2009-03-03)

    Cza być tam i widzieć żeby gadać takie pierdoły
~gamoń(2009-03-03)

    Ludzie! Ja bylam w tym roku w Skaryszewie i nie spotkalam sie tam z okrutnym traktowaniem zwierzat. Fakt sa ludzie i ludziska ale nie mozna wszystkich mierzyc jedna miara! Tak na marginesie tak bardzo bronicie koni a co z innymi zwierzetami (swinie,drob,bydlo), ktore sa ubijane a pozniej zjadane przez wiekszosc spoleczenstwa! Przeciez to zwierzeta i tez czuja???!!! Takie jest zycie- slabsze jednostki musza zostac poddane selekcji, by silne osobniki mogly przetrwac! Oczywiscie wszystko z umiarem!
~Monika(2009-03-06)

    ludzie koni do wloch i francji zywych njuz sie nie wywozi jada tam juz w polowkach. nie widze tam zlego traktowania ani nic takiego. a jak chcecie to kupujcie te konie jak wam ich tak zal tylko zaplaccie je tak jak oni. nie dziwie sie ze ludzie wola sprzedac wlochowi od reki a nie prosic sie zwyklych hodowcow ktorzy nie chca nawet zaplacic tego co wloch.
~Dawid(2009-03-17)

    poszukuje koni na rzez
~norbert(2009-03-31)

    Marku, chcesz kasetę z targów? A nie lepiej obejrzeć film w necie? Serdecznie cię zapraszam do obejrzenia filmu Vivy ,,Nie w moim imieniu" - tam targi są pokazane z troszeczkę innej perspektywy...
~zakochana~w~koniach Ocena artykułu: 1. (2009-06-04)

    Jesli nie mozesz wytrzymac to nie jezdzij tam bo z tego co piszesz Ty i tobie podobni nie macie pojecia o tych targach widzicie tylko to co chcecie a to zle traktowanie to sa pojedyncze przypadki ja tam jezdze od lat mam nie jednego konia z tamtad i wcale zaden nie byl zle traktowany u mnie maja tez dobrze a nie jednego sprzedalem na rzez czy to barbarzynstwo uwazam ze nie
~jaro(2009-06-25)

    Kiedy będa najbliższe targi konskie w Skaryszewie???
~ANDY(2009-08-06)

    proponuję jeść psy - toż to zwierzęta, jak każde inne
~qwerty(2009-09-10)

    Wiekszosc chlopkow ktorzy sprzedaja konie na rzez nie zdawali sobie sprawy w mlodosci, że mozna zarobic pieniadze inaczej niz w tak beznadziejny sposob. Glownym celem w ich zyciu bylo miec posluszna zone kawalek pola i domek ze slomianym dachem. Nie wpadlo im do glowy zeby sie wyksztlcic i osiagnac cos w zyciu, bo to szczyt ich marzen...Niestety tak bedzie i sie nie zmieni bo to ludzie prosci bez prawdziwych ambicji. Przykro, ale coz. Sadze ze ich powinnismy traktowac jak te zwierzaki.
~magda(2009-10-09)

    Aczkolwiek -targi w skaryszewie-istna tragedia. Bylam widzialam. Nie wmawiajcie ludziom, że nic tam sie nie dzieje złego. Owszem sa i normalni ludzie, ktorzy po prostu chca sprzedac konia. Ale wiekszosc stanowi grupe tzw. wiejskich burkow z petem w buzi. Konie sa bite i wlasciwie nie chce mi sie nawet pisac co jeszcze. Nie bronie tylko koni bronie wszytskie zwierzeta...krowy, swinie...Chcecie miesa? SAMI JEDŹCIE TYDZIEN BEZ WODY I JEDZENIA PRZEWRACAJCIE SIE ZEBY KTOS WAS ZDEPTAL I SIE JEDZCIE!
~magda(2009-10-09)

    Życze ci żebyś przy następnej wieczerzy z konia udławił się nim.gdybyś kiedykolwiek miał coś wspólnego z końmi nie wypisywalbyś tutaj takich rzeczy a konia nie wziął byś do ust no chyba że jesteś totalnyn palantem bez serca.niestety przez takie wybryki natury jak ty nadal te piękne i oddane człowiekowi zwierzęta są traktowane przez niektórych jak chodzący kabanos.
~koniara(2009-10-10)

    znam sporo dobrych przepisów na koninę :) pozdrawiam małolaty które podpisuja petycje w obronie kaczek, świnek, koników :) i tak kiedyś docenicie smak koniny :)
~smakosz(2009-10-10)

    możecie podać strony z przepisami na przyrządzanie koniny?
~olek(2009-10-10)

    Jeżeli szukasz przepisów na konine yo sobie wejdz na stronę z przepisami kulinarnymi. Ale nim weźmiesz coś takiego do ust to poświęć chwilę czasu żeby przejść się do stajni i poznać te zwierzęta przed podaniem je na talerz. Mam jeszcze takie pytanie. Czy ktoś może wie gdzie można kupić konia przeznaczonego na rzeź? Bardzo mnie to interesuje. :)
~andzia(2009-11-02)

    a kiedy sa nastepne konskie targi??

~(2009-12-29)

    ja tam co roku sprzedaje wło/frac do 20 zrebiat na miesko
~krakus(2010-01-03)

    wie ktos moze kiedy jest jarmark ?????????
~ss(2010-01-07)

    Masz racje ja jezdze tam co rok jest super mozna kupic wszystko co do hodowli potrzeba lacznie z koniem a ci pseudo obroncy to niech moze walcza o wolne poniedzialki bo to ze ktos sprzedaje konia na mieso to nie znaczy ze go meczy a takie targi sa super
~jaro(2010-01-12)

    Masz racje ja jezdze tam co rok jest super mozna kupic wszystko co do hodowli potrzeba lacznie z koniem a ci pseudo obroncy to niech moze walcza o wolne poniedzialki bo to ze ktos sprzedaje konia na mieso to nie znaczy ze go meczy a takie targi sa super
~jaro(2010-01-12)

    Czy wiecje kiedy są w tym roku targi w Skaryszewie. Prosze o informacje.
~Ewa(2010-01-15)

    Według moich obliczeń targi w Skaryszewie w tym roku,będą tydzień wcześniej niż rok temu,gdyż Święta Wielkanocne są tydzień wcześniej niż rok temu,a targi są zależne od Świąt i postu tak mi się wydaje ,ale nie wiem którego były w tamtym roku może ktoś wie lepiej
~dorfi(2010-01-16)

    Według moich obliczeń targi w Skaryszewie w tym roku,będą tydzień wcześniej niż rok temu,gdyż Święta Wielkanocne są tydzień wcześniej niż rok temu,a targi są zależne od Świąt i postu tak mi się wydaje ,czyli pierwszy poniedziałek po popielcu 22i23 luty
~dorfi(2010-01-16)

    "Wstępy", czyli jarmark konny jest organizowany w
Skaryszewie bez przerw od roku 1432 (według legendy
przywilej targowy nadał sam Władysław Jagiełło w podzięce za
dostarczenie koni walczącym w Bitwie pod Grunwaldem).
Jarmark był organizowany w maju, w święto Wniebowstąpienia
Pańskiego.
W roku 1633 król Władysław IV w dekrecie zezwolił by targi
koni były w mieście organizowane w pierwszy (wstępny – stąd
nazwa) poniedziałek po Środzie Popielcowej. [2] I tradycja
ta pozostała do dzisiejszego dnia. Drugi dzień targów
(wtorek) był dniem "poprawin".
Jarmark ten jest do dziś dnia jednym z najstarszych,
najsłynniejszych i najpopularniejszych tego typu targiem w
Europie.

~info(2010-01-16)

    21 - 23 lutego 2010 roku.
Główny dzień Skaryszewskiego Jarmarku Końskiego
poniedziałek 22 lutego.

~tt(2010-01-16)

    w końcu kupi się mięsko na kiełbasę :)
~smakosz(2010-01-16)

    Tak wiem targi w Skaryszewie sa w pierwszy poniedzialek i wtorek po srodzie popielcowej czyli w tym roku popielec jest 17 luty to targi sa 22-23 luty ja jade
~jaro(2010-01-17)

    zgodze sie ze targi konskie w skaryszewie sa najlepsze ale jak ludzie moga jesc te biedne zwierzeta sorry nie ludzie zwyrodnialcy przeciez te zwierzeta sa takie biedne ... jak na nie patrze to mi sie serce kraje . Jak wy mozecie uderzyc zwierze ... gardze takimi ludzmi
~madzik(2010-01-22)

    Dla tych co uwielbiają końskie mięso proponuje postać na mrozie przez parę godzin bez jedzenia i picia a potem załadować na ciężarówkę i przejechać się do Włoch. Ciekawe jak by się czuł gdybyś wrócił, bez oka z urwaną nogą itp.
Na takich targach widać od razu kto ma pojęcie i serce do koni

~??(2010-02-07)

    o jakim sercu Ty mówisz? Ja hoduje konie od 15 lat i co rok sprzedaję konie tam do Włoch lub Francji a Ty o sercu do koni mówisz! Jak Ci się nie podobają targi to się zapisz do greenpeace no chyba że w nim już jesteś. Normalna cena mięsna z konia kształtuje się w Polsce około 6zł/kg tyle jest płacone rolnikom o wiele za mało jak na rynku we Włoszech lub Francji. Dzięki tym targom rolnicy maja zbyt na konie i ich mięso. Jeśli już jak są transportowane to mnie już to nie obchodzi to nie moja sprawa co się z nimi dzieje to tylko zwierze tak samo jak kura czy krowa. Te targi są już organizowane przez wieki wiec historii już nie zmienisz. Zawsze się znajda jakieś barany którzy będą protestować jak greenpeace ze swoimi bezmyślnymi pogłądami ich za to pozdrawiam powodzenia
~Pawel(2010-02-10)

    cały rok czeka się naten klimat wtych dniach konie sa panami
~(2010-02-15)

    biedne konie tylko cierpia one powinny dozywac starosci a nie koczyc jak kiełbasa
~(2010-02-17)

    Konie to wspaniałe zwierzęta . Ci co jedzą ich mięso i ci co zabijają je dla pieniędzy niech się udławią tą swoją chciwością . one też mają do cholery uczucia . z chęcią jakbym spotakała takiego powalonego francuza albo włocha udusiła bym go własnymi rękami . ! i ci co przewożą je w takich okrutnych warunkach niech sami nie jedzą przez pięc dni to niech pomyślą jaka to okrutna męka !
nie mogę wytrzymać . jak czytałam te wszystkie posty to aż si e popłakałam . ci co jedzą mięso koni w trakcie spożywania niech pomyślą że ten koń z chęcią życzył by im tego samego co on przeżył . Niedługo będzie tak że ludzie będą się nawzjem jeść . tylko wtedy mi nie będzie szkoda ludzi .

BOŻE JAKI TEN SWIAT JEST OKRUTNY A LUDZIE CORAZ GORSI > SAMA MIAŁAM KONIE I BARDZO JE KOCHAŁAM > NIE POMYŚLAŁA BYM ŻE POTEM BEZ ZADNYCH ZACHAMOWAN JAKIŚ BEZCZELNY WŁOCH JADŁ SOBIE JEGO MIĘSO ..

A POLSKA MA ZA PRZEPROSZENIEM W DUPIE LOS TYCH ZWIERZAT > MYSLĄ O SOBIE> !

LUDZIE STARAJMY SIĘ POMAGAC TYM ZWIERZĘTOM. ;(

smutne to ;( :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

~Klaudia(2010-02-20)

    O czym ty mowisz co ma wspolnego stanie na mrozie a te okaleczenia o ktorych mowisz to sa tylko wypadki i to sporadyczne jest tyle obostrzen co do trasportu koni ze wam pseudo obroncom sie nie sni a wy ogladacie 3lub 4filmy na you tube i wam sie wydaje ze wszystko na ten temat wiecie tak samo jak patrze jakie konie z transportu wkupujecie kupcie konie ktore sa naprawde warte chowu a nie 20letnie ktore i bez transportu beda zyly rok czy dwa
~jaro(2010-02-20)

    człowiek jest mięsożerny, nic tego nie zmieni, nawet garstka
gimnazjalistów, dzieci: mięso jest jadalne, zjada się nie
tylko konie

~wet(2010-02-21)

    podajcie jakieś sklepy z koniną w małopolsce, ciężko dostać w
miesnym

~monia(2010-02-21)

    konina jest bardzo zdrowa, powinno się w Polsce promować konsumpcję koniny, jest też smaczniejsza np od wołowiny
~spec(2010-02-21)

    Z koniny można przyrządzać zasadniczo wszystkie dania które
przyrządzamy z wołowiny i baraniny, gdyż mięso jest dość
podobne do wołowiny. Konina jest dość twarda po przyrządzeniu,
dlatego warto przed podjęciem obróbki termicznej wykonać
marynowanie – w tym celu kroimy koninę na plastry (w poprzek
włókien mięśniowych), i te plastry zanurzamy na 4-12 godzin w
roztworze z 3 części wody i jednej części octu. Dobrze jest do
zaprawy octowej dodać przyprawy – pieprz, ziele angielskie,
czosnek.

~przepis(2010-02-21)

    Gulasz z koniny: Mięso oczyścić z błon i ścięgien, umyć,
pokrajać w kostkę, oprószyć zmiażdżonym zielem angielskim
wymieszanym z imbirem, pieprzem, goździkami i ostrą papryką.
Postawić pod przykryciem w lodówce na 1 godz., a następnie
obrumienić na patelni do smażenia bez tłuszczu. Posolić,
przełożyć do rondla, podlać wrzącą wodą (1/2 szklanki),
przykryć i dusić na małym ogniu. Cebulę obrać, opłukać,
pokrajać w kostkę, dodać do duszącego się mięsa razem z
listkiem laurowym. Udusić do miękkości, w miarę potrzeby
podlewając wrzącą wodą. Gdy mięso zmięknie, dodać koncentrat
pomidorowy i chwilę jeszcze dusić. Sprawdzić smak,
ewentualnie przyprawić solą i papryką. Uduszony gulasz
wyłożyć na ogrzaną salaterkę, posypać zieleniną. Podawać z
dodatkiem ziemniaków purée (1-11/2 łyżki na porcję) i z
surówkami.


Kotleciki z koniną i ziemniaczkami: Mielone mięso wołowe
wyrabiamy z jajkiem i rozmiękczoną bułką dodając sol pieprz
tymianek kolendrę mieloną oraz paprykę ostrą i slodką do
smaku . Kabanoski końskie owijamy cienkimi plastami ser
żóltego i oblepiamy wyrobiona masą z mięsa , obsypujemy buką
tartą i pieczmy na oleju. Ziemniaczki gotujemy i tluczemy po
zagotowaniu , dodajemy ziół , paprykę majeranek , odrobinę
kminku i wkladamy na patelnię teflonową , podpiekamy
kilkakrotnie je odwracając . Podajemy z dodatkami wg.
uznania Smacznego:)

~dla smakoszy(2010-02-21)

    kiedy są w tym roku targi w Skaryszewie
~pp(2010-02-21)

    o ktorej trzeba byc tam na targu. o kórej to sie zaczyna

~tomi24(2010-02-21)

    "Super" targ, "super" swieto? Zycze wszystkim, ktorzy tak uwazaja TAKICH swiat w zyciu, jakie maja spedzone i zwiezione tam zwierzeta.
Ojejku, przyjezdzaja z Niemiec, Wloch i Francji? I to ma swiadczyc o prestizu?! To nie przyjezdzaja NORMALNI ludzie z normalnie rozwinieta uczuciowoscia wyzsza.
To przyjezdzaja mordercy koni, oprawcy. Ludzi nie wolno, bo za to sie siedzi w obecnych czasach, wiec bezkarnie pastwia sie na nic nie winnych innych stworzeniach. Dajcie spokoj z tym zachwytem, bo to po prostu chore......

~justysia(2010-02-21)

    hej ludzie jutro targi!!!!;))))
~damian(2010-02-21)

    chore jest jedzenie mięsa? chore to są niektóre komentarze,
człowiek od zawsze jadł mięso i nie ma w tym nic dziwnego,
konina jest bardzo smaczna, powinna być w każdym mięsnym
sklepie

~anita(2010-02-21)

     Hej ktoś może jedzie z warszawy albo okolic i ma 1 miejsce w samochodzie? Proszę pomóż moje gg 7833927

~kati(2010-02-21)

    koń zawsze był na liście zwierząt rzeźnych, nie ma co się oszukiwać.
krówka jest aja bo daje mleko - i jest potem zjadana
kurka jest aja bo daje jajka - i jest potem zjadana
kózka, świnka i owieczka tak samo...

konik daje swoją prace i przyjaźń - i jest potem zjadany.

niby tylko zwierzęta - ALE MAJĄ PRAWO DO HUMANITARNEJ ŚMIERCI!

~michelle(2010-02-22)

    nie rozumiem ludzi, którzy wychowają konia od źrebaka - wykorzystają jego siłę, oddanie (często nie szczędząc przy tym bata czy innej siły fizycznej a żałując jedzonka) potem, gdy "przyjacielowi" zaczyna brakować sił oddają go po prostu na rzeź zamiast zapewnić mu godziwą śmierć.
Ale to tylko moje poczucie moralności.

z innej paki:
dlaczego zwierzaki muszą jechać 5 czy 7 dni - bez jedzenia, picia - możliwości wyprostowania?

jedzcie sobie koninę ale niech was sumienie zeżre za to niepotrzebne cierpienie.

równie dobrze konie mogłyby być zabijane w polsce - smaku mięsa to nie zmieni a nie byłoby potem filmów z vivy. Ale nie... włosi życzą sobie świeżego mięska a i cło przy transporcie za granicę jest nie za niskie. Przepisów dotyczacych transportu żywego inwentaża na długich odcinkach nikt nie przestrzega.


PS. "zieloni" nie walczą tylko o dobro koni - walczą też o dobro innych zwierząt rzeźnych i tych które są zaniedbywane przez swoich właścicieli.

gdyby ludzie dobrze TRAKTOWALI swoich podopiecznych nie było by problemu...
Bo niikt nikogo nie zmusza do vegetarianizmu.

Tylko koni żal...

~michelle(2010-02-22)

    byłam tam dzisiaj i wstrząsło mną to co tam zobaczyłam..!!!!!
konie traktowane nie powiem jak bite! wiazane do pyle słupa
byłam swiadkiem jak facet nawet skopał konia bo on wierzgna sobie noga;/
o 10 rano miejscowi chłopi pijani w sztok!
mezczyzna lezał koło drogi kompletnie pijany!!
zastanawiam sie czy to konski targ czy siwto picia!
konie były ładowane na pseudo "bukmany" w bardzo niechumanitarny sposób!!!
miejscowi strazacy ktorzy ponoc mieli pilnowac tam porzadku byli kąpletnie pijani!!!

jezeli maja byc te targi organizowane ktos powinien sie za to wziasc bo uwazam ze najwieksza krzywde wyrzadza sie tym biednym koniom!!!!!!!!


~natkaa(2010-02-22)

    ~natkaa, zapomniałaś dodać że masz 8 lat i byłaś tam tylko
wyobraźnią

~he he(2010-02-22)

    Byłam na targach 4 lata temu .. To co tam widziałam śni mi sie do tej pory. Młode konie pociągowe stały przy dużych transporterach, każdy z nich miał swój numerek napisany spreyem na sierści, czekały tylko na transport. Te konie nie były złe, stały spokojnie jakby wiedziały co je czeka.
Nagrałam filmik jak ładowali je do ciężarówek. Klacz która się w środku przez przypadek przewróciła została skopana i pobita batem, nie miała jak wstać. Pewnie by to zrobiła gdyby nie chłopi, którzy ze wszystkich stron okładali ja jak tylko mogli.
Rżenie i kopanie koni w transporterach - przerażajacy widok.
Chłopi biegający środkiem z końmi pokazujac ich ruch. Niektore z nich nigdy nie chodzily w reku, przewracaja się i kopią.
To co się tam dzieje jest nie do opisania.

~Kama(2010-02-22)

    zgadzam się z "michelle". Zastanawiam się, czy Ci którzy popierają wywóz koni na rzeź do Włoch swojego najlepszego przyjaciela ale człowieka też by potrafili na mięso sprzedać... choć znając ludzka pazerność i chciwość pewnie by część z Was to zrobiła, bo wg niektórych uczucia to gówno, pieniądze są ważniejsze... ludzie! nie jeden przyjaciel często potrafi zdradzić ale koń nigdy Was nie zdradzi...! Przykre jest jedynie to, że tak wielu ludziom zależy bardziej na forsie niż na tych zwierzętach.
~Monika(2010-02-22)

    i jeszcze jedno do "Skaryszewianka" na tych targach jestem co rok od jakiś pięciu lat i nie mam nic przeciwko temu, że to jest wasze święto regionalne itd. ale poza wiklinowymi koszami, wyszywanymi obrazkami są tam też zwierzęta, które będą zabite po to by jakiś Włoch czy Francuz mógł się najeść... a targi Skaryszewa byłyby bardziej godne polecenia, gdyby przyjeżdżali tam ludzie dla których koń jest wiernym, oddanym człowiekowi stworzeniem a nie posiłkiem... I radze wejść w dalszą część targu i się temu przyjrzeć lepiej, a nie oglądać stragany.
~Monika(2010-02-22)

    zgadzam się z natalią byłem tam w tym roku i powiem wam ,ze cudów niema z tych wszystkich koni na sprzedaż były może ze trzy ładne, zadbane, w dobrej kondycji, ale w większości są tam przywożone konie na rzeź , są to konie nawet nieczyszczone od paru tygodni po prostu jest na nich gruba skorupa z gnoju, wydaje mi się, że ludzie a w większości chłopi którzy je przywożą mogli by choć troche o nie zadbać a wtedy być moze trafił by się jakiś kupiec niekoniecznie chcący wziąć konia na rzeź. Tak więc jechać przez pół polski z nadzieją ze kupi się tam ładnego konia może się troche rozczarować. I jeszcze jedna rzecz która mi się tam nie podoba, mianowicie, ze pojawia się tam coraz więcej kramów z rzeczami typu zabawki dla małych dzieci i coraz bardziej przypomina mi to odpust a nie targi końskie. Lecz oczywiście są tam tez miejsca w których można kupić bardzo fajne artykuły jeździeckie i to nawet taniej niż przez internet i wcale nie wykonane z gorszej jakości surowców.
~rafaelos19(2010-02-23)

    Nie ma dziś husarii ani ułanów, są za to smakosze końskiego mięska. Konina jest zdrowa. Nie ma nic gorszego dla zdrowia i życia jak spożywanie wieprzowiny i drobiu hodowlanego.To sam cholesterol! Mądrzy Żydzi już w starożytności uczynili religijny zakaz spożywania świńskiego mięsa, bo wiedzieli że ono szkodzi zdrowiu. Koń jaki jest, każdy widzi. Dobre mięso, ogon na smyczki i skóra i skończmy z sentymentami.
~Wac(2010-02-23)

    nie wiem co to za komentarz od niejakiego "hehe"

mam 20 lat i nie byłam tam wyobraznia tylko widziałąm to piekło na własne oczy

~natkaaa(2010-02-23)

    co do komentarza od "hehe"
nie mam 8 lat tylko 20 a to co tam widziałam to było załosne

~natkaaa(2010-02-23)

    byłam wczoraj na tym targu. myślałam ze bedą gorsze widoki ale się myliłam..konie które sprzedawane były na mięso były zawożone tak aby nie było tego widać na oczach wszystkich.wszystkie te tiry "włoskie" były w takich miejscach gdzie mało kto był. (a tak wg. to płacą 3zł/kg a nie więcej tak jak ktoś kiedyś napisał)
~edyta(2010-02-23)

    też byłam wczoraj na targach, duża część osób na tym forum
pisze głupoty, było humanitarnie, bardzo przyzwoicie, polecam
przejechać na takie targi i dopiero po obejrzeniu pisać
komentarze

~monika_w(2010-02-23)

    hej,czy miałby ktoś jakieś fotki z wczorajszego targu w Skayszewie i mógłby mi przesłac na maila
~katie39(2010-02-23)

    a widzieliście może kieszonkowców, albo jakieś akcje z tym związane?
~Pino(2010-02-23)

    weszlam na to forum przez przypadek, przeczytalam wszystkie komentarze i chcialam tylko zapytac o cos te wszystkie broniace zycia koni osoby... Zgadzam sie oczywiscie z nimi, ze przewozenie zwierzat w nieludzkich warunkach bez jedzenia i wody jest straszna rzecza... Ale co do rzezni, czy jecie np. mieso wieprzowe czy wolowe? Przeciez to zadna roznica tak samo jak konie we Wloszech, w Polsce zabija sie dziennie setki tysiecy krow, swin i innych zwierzat, ktore pozniej spozywamy jako mieso w kotletach i takich tam... Czemu o jedzenie koniny jest tyle zamieszania, a o reszte miesa juz nie? No chyba, ze wszyscy "broniacy" sa wegetarianami...
~Malakropka(2010-02-27)

    Ja także przyczytałam wszystkie komenarze i mimo, że nie miałam okazji do wzięcia udziału w targach w Skaryszewie, to byłam świadkiem innych takich wydarzeń. Uważam,że nie jest ważne to, co widzą ludzie, lecz to, co dzieje się w istocie, ponieważ gdy patrzysz na to, że konie wkładane są do ciężarówek, wydaje ci się, że wszystko jest ok. Dopiero, kiedy ciężarówki ruszają, konie zaczynają przewracać się, po czym następuje ich powolna śmierć w męczarniach-są deptane przez inne konie. Niekiedy w takich sytuacjach rżą, co powoduje rozdrażnienie przewoźników. Wielu koniom, w czasie transportu wydłubywane są oczy i obcinane kopyta powyżej pęcin tzw. metodą "na żywaca". Czasami podwiesza się je pod sufitem, łbem to dołu, co teoretycznie ułatwa ich transportowanie. Nie wspominając o tym, że te niepotrafiące okazać emocji zwierzęta w czasie 5-7 dniowej podróży, zazwyczaj do Włoch lub Francji nie otrzymują jedzenia i picia. Owszem, pisane jest wiele petycji. Piszą je głównie gimnazjalistki-OSOBY, KTÓTE W PORÓWNANIU DO DOROSŁYCH NIE STAŁY SIĘ ZOBOJĘTNIAŁE NA UCZUCIA ISTOT ŻYWYCH, nie są jeszcze tak samolubne jak oni .Kierowane są one właście do osób pełnoletnich, które się tym zajmują.Nie mają serca i nie raczą łaskawie wysłuchać, co mają do powiedzenia inni, młodzież. Nie wydaje mi się, aby cokolwiek docierało do takich bezdusznych przewźników-handlowców życiem. Zdaję sobie sprawę, że zbierając podpisy, nic nie zdziałam, więc chciałabym jedynie aby konie były przewożone w godnych warunkach- w naczepach, których podłoże nie jest śliskie, bez krzywdy, z jedzeniem i piciem, w oddzielnych mini-boksach i w mniejszysz ilościach. Ich śmierć-jeśli w ogóle musi taka być- powinna przebiegać HUMANITARNIE. Przez takie zachowanie, człowiek udowadnia całemu światu, krok po kroku, jak bezdusznym jest stworzeniem ! ;|
Dziękuję osobom, które doczytały do końca mój absorbujący i czasochłonny komentarz.
PS: Mam 15 lat-jeszcze przez kilka lat będę myślała i głową, i sercem ( nie życzę sobie nieelokwentntych komenatrzy na temat mojej wypowiedzi o intelekcie ), dlatego też dorosłam do etapu, kiedy człowiek dowiaduje się,że nie da się pomóc całemu światu. Kocham wszystkie zwierzęta, najbardziej konie i dlatego chciałabym tu tylko pozostawić ślad po sobie.

UWAŻAM, ŻE ZWIERZĄT WOGÓLE NIE POWINNO SIĘ ZABIJAĆ,ALE WIEM JUŻ, ŻE TAK SIĘ NIE DA, WIĘC POWINNY CHOCIAŻ GINĄĆ BEZ PONIŻANIA, NO SŁUŻĄ NAM CAŁE ŻYCIE, A MY TAK SIĘ IM ODWDZIĘCZAMY...

~zwolenniczkaŻYCIA!(2010-02-28)

    czy 8 marca jest powtórka targów w skaryszewie
~wiera(2010-03-06)

    trochę za dużo się zrobiło tych fałszywych obrońców koni co
darowanym 1% utrzymują się sami wcinając mięso i wykańczając
konsekwentnie hodowców koni mięsnych .Rumuni są wdzięczni bo
jak u nas hodowla się kurczy tak u nich rośnie i przychody z
niej.

~natasza(2010-03-11)

    Wydaje wam sie ze te zwierzeta naleza do was i mozecie robic z nimi wszystko? Moze kiedys sami poczujecie to na wlasnej skorze
~Anka(2010-03-18)

    targi te są fajne ,lecz niepodoba mi się to że konie w skarszewie są sprzedawane na mienso one są takie piekne pozwólmy im ŻYĆ!!!!!!!!!!!!!!PROSZE
~Monika(2010-10-30)

    kocham konie i wiem ze to dla nich pieklo ale mysle ze taki ktos kto tez naprawde kocha konie to powinien tam pojechac bo nie pomozemy koniom siedzac a bedac tam moze uda sie pomoc chociarz troche w tym oceanie zla...
~natalia(2010-11-02)

    Hej wie ktoś kiedy teraz sa te targi??

~Grzegorz(2010-12-06)

    Targi końskie w Skaryszewie 2011 - kiedy?
~2011(2010-12-09)

    Wiem w 2011r targi w Skaryszewie beda 14 marca pozdrawiam wszystkich obroncow komentowal tego nie bede ale moze niech jada ratowac wielblady a koniom niech dadza spokoj
~jaro(2010-12-10)

    konina jest bardzo smaczna, powinni ją sprzedawać w każdym
mięsnym (a i jest bardzo zdrowa, zawiera dużo mniej
cholesterolu niż wieprzowina i wołowina), mogę podać namiary
gdzie kupić świeżą koninę, wszystkim smacznego życzę! a na
święta kabanosy z koniny - mniam mniam!!!

~konina(2010-12-10)

    wie ktoś może kiedy odbędą sie targi w roku 2011??
~naciulka(2010-12-20)

    o ile dobrze sprawdziłam to 14-15 marzec
~k(2010-12-29)

    Jak wy tak możecie?! Potrawy koniny? Przecierz to obrzydliwe! Nie widzieliście zdjęć tych biedych koni? Wystarczy spojrzeć im w oczy i widać jak cierpią! Mam pytanie. GDZIE MOGĘ ODKUPIĆ TAKIEGO KONIA PRZEZNACZONEGO DO TRANSPORTU NA RZEŹ? ALBO CZY NA TYM TARGU W SKARYSZEWIE BĘDE MOGŁA KUPIĆ I URATOWAĆ JAKIEGOŚ KONIA, BĄDŹ ŹREBAKA? Bardzo prosze o odpowiedź!
~Angry23(2011-01-06)

    moim zdaniem ludzie któży znęcają się nad końmi ispżedają je na żeż to potwory jak można jeść te piękne zwirzęta
~pati(2011-02-08)

    KONIE SĄ DO JEDZENIA, WSPÓŁCZUJĘ OSOBOM KTÓRE ROZUMIEJĄ CO TO
JEST POKARM ZWIERZĘCY

~miłośnik koniny(2011-02-09)

    Niewiem jak wy,ale ja osobiście chciałabym tam pojechac i
wykupić jakiegoś konia lub źrebaka.Mam jeszcze pytanie.
Gdzie odbywają się te targi i od której? Prosze o odpowieć.

~majka(2011-02-11)

    Zupełnie Was nie rozumiem.Ja hoduje konie,rasowe i mięsne.Przecież jesteśmy mięsożercami,sama nie jem koniny ale to moje źródło utrzymania.Jedni hodują kury,barany a ja hoduję świnie i konie.Nie widzę w tym nic złego tym bardziej że to legalne.U mnie konie nie mają źle,są dobrze traktowane ale część z nich sprzedaję do Włoch.takie życie.Mieszkam na wsi,daleko od miasta i hodowla to najlepsze źródło utrzymania.A targi są w Skaryszewie 15.03 od rana do ok.14-15.00.Też tam będę.
~justysia(2011-02-21)



Twoje imię lub nick 
Twój komentarz





Ostatnie wiadomości

Zaproszenia na lekcję patriotyzmu do Bykowiec

Koniec energochłonnych żarówek

Chiny przedstawiają własny program walki z globalnym ociepleniem

Łyse zbocza Beskidów

Międzynarodowe seminarium w sprawie zmian klimatu

Sejm znowelizował ustawę o systemie EMAS

Ekologizm nową religią?