Sprzedaż Zielonych Produktów firmy Philips wzrosła o 33% w 2007 roku: artykuł nr 5447
2008-02-20 02:23:10 Ekologia
Royal Philips Electronics podał informację o 33% wzroście sprzedaży Zielonych Produktów w 2007 r. Dokładne wyniki podano w opublikowanym w dniu 18 lutego 10. dorocznym Raporcie o Zrównoważonym Rozwoju. Znaczący wzrost sprzedaży Zielonych Produktów odnotowano w 2007 r. we wszystkich trzech obszarach działalności spółki Philips – ochronie zdrowia, oświetleniu i produktach konsumenckich. W rezultacie, łączna sprzedaż Zielonych Produktów firmy wyniosła w 2007 r. 5,3 mld euro, w porównaniu do 4 mld euro w 2006 r.
We wrześniu 2007 r. Philips ogłosił rozpoczęcie programu EcoVision4,
zakładającego w ciągu nadchodzących pięciu lat dwukrotne podniesienie sprzedaży
Zielonych Produktów do poziomu 30% przychodów spółki ogółem. Udział Zielonych
Produktów Philipsa na poziomie 20% w łącznej sprzedaży firmy w 2007 r., przy 15%
udziale w 2006 r. świadczy o tym, że Philips znajduje się dziś na najlepszej
drodze do osiągnięcia zamierzonego celu.
Barbara Kux, członek Komitetu Zarządzającego Grupy oraz Przewodnicząca Rady
Zrównoważonego Rozwoju powiedziała: „Niezmiernie nas cieszy, że Zielone Produkty
już dziś generują 20% łącznych przychodów spółki i że udało nam się w 2007 r.
osiągnąć aż 33% wzrost sprzedaży produktów przyjaznych środowisku. Wyraźną
poprawę w tym względzie dostrzegamy we wszystkich sektorach, szczególnie zaś w
sektorze ochrony zdrowia i produktów konsumenckich. Fakt ten oznacza nowe
możliwości dla naszych spółek zarówno na rynkach rozwiniętych jak i
wschodzących. Koncentracja firmy Philips na ekologicznych technologiach to
gwarancja korzyści ekonomicznych tak dla samej spółki, jak dla całego
społeczeństwa.”
W dalszym ciągu utrzymuje się tendencja wzrostowa w segmencie energooszczędnych
rozwiązań oświetleniowych Philips, o czym świadczy zwiększenie sprzedaży
Zielonych produktów oświetleniowych o 17%. Największy wzrost odnotowano na rynku
oświetlenia konsumenckiego, a w następnej kolejności w segmencie systemów
oświetleniowych dla handlu detalicznego i oświetlenia ulicznego oraz technologii
LED (diod emitujących światło). Od wprowadzenia na rynek w 2005 r. systemu
oświetlenia ulicznego Philips CosmoPolis, rozwiązanie pozwalające na 50%
oszczędność zużycia energii zainstalowano w wielu miastach Europy i Azji.
Lampy i elementy sterujące CosmoPolis firmy Philips zużywają o
ponad 10% mniej energii, niż wysokociśnieniowe lampy sodowe (SON) oraz 30% mniej
niż lampy MASTER Colour.
O 35% wzrosła sprzedaż Zielonych Produktów ochrony zdrowia, do czego w
szczególności przyczyniło się zwiększone zainteresowanie ofertą urządzeń do
rezonansu magnetycznego (MRI) oraz systemów monitorowania stanu pacjentów. W
porównaniu z poprzednimi modelami, skanery typu Philips MRI Achieva 3.0T X
zapewniają 32% redukcję niekorzystnego oddziaływania na środowisko naturalne.
Kolejnym debiutem rynkowym o udowodnionych właściwościach proekologicznych jest
system monitorujący Philips IntelliVue MMS X2, zużywający o 52% mniej energii.
Korzyści z podejmowanych w ubiegłym roku działań na rzecz ogólnej poprawy
efektywności produktów odczuł również sektor konsumencki, odnotowując istotny,
bo aż 91% wzrost sprzedaży Zielonych Produktów. Wśród przykładów można podać
zestaw kina domowego Cineos Soundbar z systemem Ambisound, zużywający o 50%
energii mniej niż konkurencyjne urządzenia, a także wybrane modele
energooszczędnych telewizorów LCD, które gwarantują 36% oszczędność energii w
stosunku do sprzętu konkurencyjnych marek.
W porównaniu do zbliżonych produktów dostępnych na rynku, przy opracowaniu
Zielonych Produktów Philipsa zastosowano wyraźnie podwyższone normy ekologiczne
w jednym lub kilku Zielonych Obszarach Philipsa obejmujących zużycie energii,
opakowanie, substancje niebezpieczne, wagę, recykling i utylizację oraz
niezawodność.
Rozpoczęta we wrześniu 2007 r. czwarta edycja programu Philips EcoVision, stawia
przed firmą ambitne cele. Program zakłada dwukrotne zwiększenie sprzedaży
Zielonych Produktów do 2012 r., równoznaczne z osiągnięciem 30% udziału w
całkowitych przychodach spółki, inwestycję 1 mld euro na rozwój innowacyjnych
zielonych technologii oraz podniesienie efektywności energetycznej biur i
zakładów produkcyjnych spółki o 25% w nadchodzących 5 latach.
___________________________________
Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) jest światowym
liderem w ochronie zdrowia, stylu życia oraz technologii, dostarczając
urządzenia, usługi oraz rozwiązania zgodne z przyrzeczeniem marki „sense and
simplicity”. Philips, z centralą w Holandii, zatrudnia około 123 800 pracowników
w ponad 60 krajach na całym świecie. W 2007 roku światowa sprzedaż Philips
osiągnęła 27 mld Euro. Philips jest światowym liderem na rynku diagnostycznego
sprzętu medycznego, systemów monitorowania stanu zdrowia pacjenta,
energooszczędnych rozwiązań oświetleniowych, drobnego AGD oraz elektroniki
użytkowej.