Od 2009 roku zapłacisz za maturę


Od 2009 roku zapłacisz za maturę: artykuł nr 5501

2008-03-06 18:11:25 Szkoła

Od 2009 roku maturzystom bardziej będzie się opłacało zdać egzamin dojrzałości już w pierwszym podejściu. Dlaczego? Bo za poprawkę będą musieli prawdopodobnie płacić. I to zarówno za zaliczenie oblanego przedmiotu, jak i za poprawianie przedmiotu zdanego - donosi dziennik.pl.

W zeszłym roku zdaną wcześniej maturę poprawiało 3600 osób, w tym roku wpłynęło aż 5500 takich deklaracji.

Tagi: próbna matura 2008 matura próbna 2008 matura 2009 matura z biologii 2009 próbna matura 2009 matura próbna 2009

Następna strona

Poprzednia strona

Komentarze do artykułu nr 5501

Polsko dzięki Ci za wszystko co dla mnie robisz w szczególności za przychylność i pomoc ;] za to że nie sypiesz mi piachem w twarz, że nie pomagasz za kasę, że mogę się tu realizować, odnosić liczne sukcesy i dostać super płatną pracę. Za to, że nie znasz pojęcia korupca i cenisz sobie ludzi którzy Cię do tej pory nie opuścili, że ich nie wykorzystujesz i dbasz o to, żeby przy Tobie pozostały ;]
~malami(2008-03-12)

I to się w Polsce nazywa zachecanie młodziezy do nauki. Proponuje w ogóle wprowadzić płatne szkoły. A propos dlaczego mamy płacic za chęć poprawki matury skoro nikt nie potrafi nas do niej dobrze przygotować? Nauczyciele coraz bardziej pokazuja swój olewczy stosunek i w ten sposób rodzice placą tysiące na ksztalcenie pociesz poza szkołą. Bez tego ani rusz na maturę.
~alien(2008-03-25)

Koszmar, czy to zle ze mlodzi jednak chca lepiej i lepiej,jak tu nie uciekac,jak tu zyc,byc .. Chyba nigdy nie urodze dzieci, jesli bedzie tak jak jest w tym kraju, w 2050 (statystyki tak powiadaja) ma byc niz demograficzny, bedziem spol strrosci,dlaczego? ano dlatego ze w TYM kraju nie szanuje sie ludzi,ze sie nie oplaca-nie oplaca sie rodzic dzieci,zeby placic za naukje i poprawe tej nauki- Bida, bida, bida........
~soowwwa(2008-03-26)

Ciekawe tylko ile. skoro użycie komputera na egzaminie na prawko kosztuje 54 (za 20 min exam) to ciekawe ile bedzie kosztowało xero egzemplarza arkusza maturalnego...
~Misiek(2008-04-03)

a koszt poprawy tych egzaminów?? każdy ma możliwość do podejścia i napisania egzaminu raz, za darmo, dostaje wynik i basta... chce lepiej, bo się obudził po 3 latach imprezowania w LO, że z marnymi wynikami nigdzie się nie dostanie, to niech płaci.. gdy inni poświęcają 3 lata na naukę, to inni imprezują.. ludzie nie są równie, nigdy nie byli i nigdy nie będą.. jako ze też będę płacił podatki nie zgadzam, się żeby były z nich inwestowane dodatkowe egzaminy dla nieuków...
~Mati(2008-04-10)

Polska to jest dno co sie dziwić ze tylu ludzi wyjechało i wjedzie i wiekszośc z nich raczej na pewno nie wróci do Polski , bo po co mają wracać. W Polsce za wszytsko chcą zeby im płacić w a w zamian NIE ROBIĄ NIC i dlatego to panstwo jest chore i ja tez juz wyjezdzam niedlugo z tego kraju i raczej nie predko tu wróce o ile wogóle wróce >>
~rafa198919 Ocena artykułu: 5(2008-04-19)

Według mnie jak wprowadzą płatne poprawki to egzaminatorzy będą kombinować żeby jak najwięcej ludzi uwalić, tak jak ja miałem w tamtym roku pecha bo o 0,5 punkta nie zdałem to przez to ze sie miało pecha by trzeba nie wiadomo ile płacić za maturę, jeśli wprowadzą płatne poprawki to ludzie którzy nie zdadzą będą się zniechęcać i zostaną bez matury chociaż mogli by być jakimiś bardzo dobrymi specjalistami w przyszłości, Podziękujmy teraz naszej Polsce za utrudnianie nam życia
~Karol(2008-05-04)

a ja myślę że tańsza niż poprawka będzie matura ze stadionu lub innego bazaru dlatego wyjeżdżam na wakacje do Polskiej Brytanii i też będe studiował chociaż sie 3 lata imprezowało w LO!!! BUHAHAHA!!!
~adaś(2008-05-05)

Nie imprezowałam przez 3lata LO, a mimo dobrze zdanej matury miałam trudności z dostaniem się na wymarzone studia. Poprawiam w tym roku maturę i dlaczego mam płacić za ambicje? Zgłosiło się 5500maturzystów do poprawy, jeśli na egzamin stawi się połowa z tego, to będzie cud - wiem po głosach moich znajomych.
~Karolina(2008-05-06)

Mati plamisz sie równo , a co Ty myslisz ze wszytskie kujony co ucza sie przez 3 lata w LO dobrze zdaja mature , skad ty sie wogole urwales z choinki czy z kosmosu człowieku pomysl zanim cos napiszesz bo wogole nie masz racji czlowieku i niby za co my im mamy placic , za nie zdana mature buhahhaha wystarczy juz tych oplat wszytskich , niech teraz Polska ruszy dupsko i niech zacznie cos robic zeby bylo lepiej dla naszego kraju bo sie staczamy jak na razie na dno
~Prustys(2008-05-09)

kazdy ma szanse raz zdac za darmo i to mu powinno wystarczyc czemu mamy placic za tych ktorzy mają olewający stosunek do zycia jak bedziemy za nich placic to wlasnie nas zniszczy no i to narzekanie ze wszedzie jest lepiej to pojedźcie sobie do angli jak wam nie pasuje a co kogo to albo do jakiegos kraju 3 swiata moze wtedy zobaczycie ze nie ma nic za darmo !!
~korniszon(2008-05-10)

i tak organizowany jest egzamin, koszty z poprawiającymi są marne, no ale w Polsce to tak musi być. za to sesje zimowa mogli by zrobić nawet płatna. druga sprawa, że "poprawka" z nowego przedmiotu nie zdawanego przedtem oznacza przeważnie tylko uświadomienie sobie celu/zainteresowań. przebranżowienie należy ułatwiać nie utrudniać. no ale dla niektórych lepiej nie wydać na lenia na poprawę matury, a płacić potem podatki na jego zasiłki ;-)
~vampek(2008-05-12)

Zgadzam sie co z niektorymi..maja totalna racje...Zadaniem Polski jest wytepienie szarej strefy...A za 5 lat bedzie juz tylko jedne wielkie wysypisko!Szkoda gadac!To jest zenujace!Tusk wywiezie wszystkich na platformie!
~mroczek Ocena artykułu: 5(2008-06-30)

dlaczego nasza przyszła kariera studia i cała nasza przyszłość zależy od jednego egzaminu????????????? przypadki chodzą po ludziach nie po ziemi choćby nie wiadomo jak się człowiek uczył a np w dzień zdawania matury jest chory i ma gorączke albo katar albo chociąż dostanie miesiączke(dziewczyny) to na pewno nie napisze tak jakby tego chciał i nie dostanie sie na wymarzone studia albo nie zda matury to dlaczego takim ludziom nie dac drugiej szansy przecież jesteśmy tylko ludzmi
~Karina(2008-08-15)

moim zdaniem, płacenie za poprawkowy egzamin maturalny jest głupie, nie madre, nie moralne! Nie kazdy ma nerwy jak ze stali., prawda kazdy wołaby ze by ja zdac z jak najlepszym wynikiem, ale sa rzozne wypadki! i za to mamy płacic? skad mamy brac pieniadze, nie kazdy za rabia wystarczajo co duzo,. to tak jak bysmy płacili by zdac cos co musimy umiec.... istna bzdura, wystarczy ze kazdy stresuje sie samym egzaminem, bo to jego przyszłosc...
~weronika(2008-09-11)

Bardzo słusznie! Ci, co nie mogą zdać matury nawet na 30% (brak im ponad 70% wiedzy, czyli nie mają jej wcale), nie wykorzystali czasu na darmową edukację w szkole (darmową tzn. zafundowaną przez obywateli z ich podatków, bo za darmo to nic nie ma).Jeśli nagle postanowili jednak się pouczyć to chwała im za to, jednak na egzamin niech sobie zarobią. Ofert pracy dorywczej i innej jest w Polsce pod dostatkiem.
~Katarzyna(2008-09-14)

Tak tylko teraz trzeba sie zastanowić jesli ktoś sie uczy to nie pracuje wiec skąd ma wziąć pieniądze na poprawke? Nie zawsze matura może pójśc tak dobrze jak ktoś sie tego spodziewał... matura w tym roku z historii i biologii rozszerzonej Życze powodzenia żeby ją zdac. Za rok pisze mature i jeśli dostałabym taki arkusz to myśle że chyba bym sie załamała. Zadania brane z 3 roku studiów.... Żeby zdawalaność matury była wysoka trzeba najpierw ją robić na poziomie liceum a nie studiów!
~maturzystka(2008-09-25)

Powiem wam szczeze ze w tym roku mnialam zdawac poprawke ale mieszkam obecnie za granica. Podpisalam i wypelnilam wszystkie niezbedne dokumenty i umowilam sie z dyrektorem szkoly ze temat i opracowanie na jezyk polski dostarczy ktos z mojej rodziny i sie zgodzil. Niestety gdy moja kuzynka zaniosla kompletne opracowanie tematu dyrektor nie przyjol go.zostaly mi 2 tyg do oddania pracy niestety ja nie moglam tego zrobic i nie moglam zdawac. Wiec czemu bym mniala placic nie za moje bledy??
~Pati(2008-09-26)

Płacenie za egzamin maturalny?! im już całkiem w głowie się pomieszało!!!!! ciekawe skąd mamy brać pieniądze skoro w klasie 3 liceum matura jest najważniejsza, a nie myślenie, że jak ktoś nie zda, bedzie musiał przymusowo iść do pracy i zarobić na kilka kartek papieru... Niektórych rodziców nie stać na takie "wymysły" Uczymy się dla siebie i chcemy coś osiągnąć od życia, żeby zaistnieć i być kimś, a teraz mamy płacić za swoje ambicje... widać, że czeka nas świetlana przyszłość w Polsce...
~talusiaa(2008-09-27)

Czepiacie sie biednych uczniow ,ktorzy dopiero zaczynaja wchodzic w dorosle zycie ,a przeciez nie kazdy z nich jest geniuszem ,czy jednakowo zdolnym ,a nie wypominacie o wiele gorszych rzeczy roznego rodzaju urzednikom ,politykom ,ktorzy zyja z podatnika jak wielcy biznesmeni i jeszcze na dodatek pluja w twarz swoim wyborcom np.Palikot ,Niesiolowski oraz Komorowski i wielu poprzednich poslow ,ktorzy nasz kraj doprowadzili do biedy-swoich wyborcow, gdzie dzieci ich gloduja...
~Karolina(2008-10-03)

przeciez to jest nie do pomyslenia! my nie zdamy matury a rodzice beda placic! nikt nie zwraca uwagi na to ze w niektorych przypadkach takze nauczyciel jest winien naszej niezdanej maturze;/ bo nie kazdy potrafi uczyc..tak jak napisal alien wydajemy majatek na korepetycje poniewaz musimy sami sie przygotowywac i jeszcze placic za poprawke? nic nam nie pomagaja tylko z roku na rok wszystko utrudniaja..
~KAsiek*(2008-10-17)

wogole ktos z tej komisji czyta to?Czy maja nas gleboko w nosie za przeproszeniem!to wszystko jest jakies chore! zajmnicie sie czym porzadnym a nie szukacie jak tylko zarobic na osobach ktorym powinela sie noga sami stawiacie mlodym ludziom klody pod nogi to nie jest normalne!co za glupi kraj i jak tu ludzie maja byc kims zastanowcie sie nad tym ze nie kazdy ma z czego zaplacic!
~???(2008-11-04)

KAsiek* - nauczyciel Ci wiedzy do glowy nie wbije. od uczniow potrzeba wysilku a nie tylko wymagac od nauczycieli zeby byli doskionali i moze za uczniow mature napisali
~fghfhf(2008-11-26)

NO to sie szykujmy że cała polska nie bedzie zdawać tego egzaminu ;) bo im wiecej nie zda tym wiecej zarabią :D proste ? :D
~Polew(2008-12-06)

Bardzo dobrze że egzaminy poprawkowe będą płatne. Matura ma pokazywać wiedzę, a jeżeli ludzie się nie uczą, to niech płacą, ich problem.
~moni(2009-01-01)

Typowa egoistyczna za bardzo pewna siebie! Żeby w nocy nawiedził Cie dziki karzeł
~pazda(2009-01-08)

nie rozumiem ludzi ktorzy sa za tym by placic za poprawke nie wszyscy imprezuja cale LO sa tez tacy ktorzy beda sie stresowac i tym przekresla swoje szanse np zabraknie im 2% mimo tego ze sie uczyli to rozumiem ze tez maja płacic?:/ to bezsensu po dzisiejszej maturze wiem juz ze nauczyciele nas niczego nie ucza taka jest prawda
~jamol(2009-01-13)

Zastanowcie sie jak mozna zyc w Polsce skoro wszyscy oczekuja tylko zeby wziasc za cos kase i tyle.np.po ciezkich pracach zarobisz sobie wkoncu na auto,po pewnym momencie chcesz komus z rodziny podarowac to auto i trzeba placic za to ze sie komus podarowalo.to jest chore!!!nigdzie zagranica tak nie ma.z tej Polski nie wiem co oni chca zrobic!
~monia(2009-01-13)

z jednej strony to dobry pomysł, gdyz stanowi mobilizacje dla tych co jeszcze nie otworzyli ksiazki by sie przygotowac..... ale mimo tego ja jestem zdecydowanie na nie. sama mam zamiar poprawic mature która pisalam 2 lata temu gdyz potrzebny mi wyzszy wynik by dostac sie na dodatkowe studia. Swoja mature zdalam dobrze, ale chcialabym miec pewnosc ze zdam tak by spelnic marzenia....bez placenia.. place na studiach za rekrutacje i to wystarczy...!
~alinka...(2009-01-28)

tak a jeśli kogoś nie będzie stać na to żeby zapłacić za poprawkę matura mu nie pojdzie a uczył sie bo nie każdy jest zdolny itd. to co nie pojdzie dalej na studia bo jakis debil wymysli sobie ze za poprawki płacić??:/ ja w tym roku pisze maturę i jesli nie zdam to nie zapłace za poprawkę gdyż 4500 zapłaciłam za głupie bilety zeby dojezdzac do szkoły czego zaden burak od edukacji nie wezmie pod uwagę bo po co najlepiej teraz płacic za wszystko. niedługo bedziemy płacic za zuzywanie tlenu!!!!!!!!
~romek(2009-04-27)

juz na prawde tak uprzykrzają nam zycie ze żal... jestem załamana.. poprawki które zostały wprowadzone w ostatniej chwili wszystko zawaliły.. na wypracowaniu z wos połozyło sie wielu uczniów... niech ci z cke napisza sobie taki test jak oni nam czasem daja.. źle sformułowane pyt itp.. żal żal. żal...
~skrzypacka(2009-06-30)

Za swe grzechy, gdzies pod gore Syzyf glaz ogromny pcha, Ja sie ucze na mature Kto z nas szanse wieksza ma? Ja juz watpie w ma mature, bo z nas dwuch place tylko ja.
~Marcelianos Ocena artykułu: 5(2009-07-07)

uważam,że z to źle, mnie nie stać na bilety dojazdowe co dopiero zapłacić za mature
~karolka(2009-08-21)

Twój komentarz



Wybrane wiadomości z szkół