Bądź dobry i ekologiczny: artykuł nr 6150
2009-03-04 19:55:17 Ekologia
4 marca 2009 roku o godzinie 10:00 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, przy ul. Jagiellońskiej 26 w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca kampanii społecznej „Daj rzeczom drugie życie”. Organizatorem kampanii było Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki.
Dziennikarzy oraz przybyłych gości, wśród których byli przedstawiciele
firmy Microsoft oraz Stowarzyszenia Bank Drugiej Ręki, powitała
Dyrektor Departamentu Środowiska UMWM – Katarzyna Młodawska. W swoim
wystąpieniu wskazała ona na dyrektywę unijną, w ramach której państwa
członkowskie mają obowiązek przygotowania planów zagospodarowania
odpadami. Zgodnie z wytycznymi dyrektywy we wszystkich państwach
członkowskich mają powstać programy dotyczące zapobiegania powstawaniu
odpadów.
Prezes Stowarzyszenia Bank Drugiej Ręki, Dżemila Sulkiewicz-Nowicka
mówiła o serwisie www.daryrzeczowe.pl, dzięki któremu można w bardzo
prosty sposób, bez wychodzenia z domu przekazać sprzęt komputerowy oraz
inne przedmioty wielkogabarytowe potrzebującym organizacjom non profit.
Swoją wypowiedź podsumowała: „Serwis www.daryrzeczowe.pl to nowoczesne
narzędzie do bycia dobrym i ekologicznym”. Przedstawiciel firmy
Microsoft Barbara Dyluś podkreśliła, że biznes musi być odpowiedzialny
w kwestii dbania o środowisko oraz niesienia pomocy innym. Wskazała
również na program Microsoft Authorized Refurbisher (MAR), którego
partnerem jest Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki. Program ułatwia
pozyskanie podstawowego oprogramowania do komputerów pochodzących z
darowizn i efektywne korzystanie z darowanego sprzętu. Poprzez „MARy”,
czyli ośrodki autoryzowane przez Microsoft do instalowania
oprogramowania na regenerowanych komputerach, uprawnione organizacje
zyskują dostęp do legalnego systemu operacyjnego Windows 2000 lub
Windows XP. Dzięki takiemu działaniu udaje się przedłużyć życie wielu
komputerów.
Podczas konferencji zaprezentowano spot telewizyjny kampanii, który
jest jednym z elementów promujących kampanię. Spot zostanie wyemitowany
wiosną oraz jesienią.
Po konferencji odbył się panel dyskusyjny, w którym wzięli udział
przedstawiciele sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji
pozarządowych. Panel oprócz budowania świadomości kadr zarządzających
dużymi firmami, a co za tym idzie wpływu na politykę korporacyjną, był
również doskonałą okazją do zawiązania długotrwałych kontaktów
publiczno-prywatnych na rzecz ochrony środowiska oraz odpowiedzialności
społecznej. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie kampanii
lobbingowej w tym zakresie, planowanej na lata 2010/2011. Panele
dyskusyjne odbędą się we wszystkich województwach.
Wybrane wiadomości z ekologii
- Biomasa - tak, skażenia - nie!
- Martwe ptaki zabrudzone ropą
- Rząd zobowiązał się do przestrzegania zakazu połowów dorsza
- Światowe centrum turystyki ekologicznej
- Australia rezygnuje z żarówek
- Po raz kolejny triumfuje ten sam fotograf! Szczęście czy prawdziwy talent?
- Zmiany klimatu, a środowisko - od epoki lodowcowej do globalnego ocieplenia