Wiadomości | Biotechnologia | Botanika | Ciekawostki | Ekologia | Leśnictwo | Medycyna | Zoologia | Encyklopedia | Forum chemiczne | Forum medyczne |

Na Uniwersytecie Jagiellońskim o e-biznesie

2009-12-04 10:39:30   Biotechnologia

25 listopada w Auditorium Maximum UJ już po raz piąty odbył się Dzień Przedsiębiorczości UJ. W tym roku organizatorzy: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu oraz Wszechnica UJ zadedykowali wydarzenie e-biznesowi, prezentując szerokie spektrum działań firmy w globalnej sieci, nowe rozwiązania, zagrożenia oraz opinie ekspertów i biznesmenów.

Cykl prezentacji zawartych w bloku wykładowym imprezy odnosił się do kolejnych etapów powstawania firmy i tworzenia jej wizerunku w sieci. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o możliwościach finansowego wsparcia pomysłu na biznes.  ?Nowe firmy to niesprzedane idee. Jest ich sporo na rynku, trzeba więc znaleźć skuteczny sposób by zainteresować nimi inwestorów, partnerów biznesowych a ostatecznie sprzedać je klientom? ?  mówił Stanisław Tomczak, przedstawiciel funduszu kapitałowego SpeedUp Group. Ważna jest nie tylko realność i innowacyjność pomysłu na biznes, ale również jego realizacja, wprowadzenie na rynek. Przedstawiciele Firmy Comarch omówili na przykładzie platformy ERP obecne trendy w rozwiązaniach wspierających zarządzanie oraz model wynajmowania oprogramowania dla małych firm działających na rynku. Kwestie e-marketingu, tworzenia wizerunku firmy i oddziaływania na konkurencję w sieci omówili w swych prezentacjach przedstawiciele: Grupy Adweb oraz Google. ?Internet jest źródłem wiedzy ? mówił Piotr Marzec z Google -  która jest podstawą biznesu, wiele decyzji opiera się na wiedzy i ich trafność jest od niej uzależniona. Internet to również ?okazja na biznes?. Analizując zawarte w sieci informację można znaleźć inspirację dla własnego biznesu. Kiedy powstaje nowa firma trudno wyobrazić sobie, że nie ma jej w wyszukiwarkach. Internet pozwala jednak nie tylko budować wizerunek, ale również przewagę konkurencyjną firmy ? przekonywali prelegenci. W trakcie prezentacji rozszyfrowane i rozłożone na czynniki pierwsze zostały  również takie terminy jak: SEO, SEM, e-commerce itd. Bartłomiej Juszczyk CEO Grupy Adweb zwracał uwagę ponad to na ogromne znaczenie działań PR w sieci, które są zdecydowanie tańsze i powinny wyprzedzać działania reklamowe firmy.

Praktyczna strona prowadzenia biznesu w oparciu o Internet została przybliżona przez zaproszonych do panelu dyskusyjnego przedstawicieli nowopowstałych firm, biorących udział w realizowanym przez CITTRU i Wszechnicę UJ projekcie ?Szkoła Przedsiębiorczości UJ ? Innowacje i biznes?.

Wydarzeniem tegorocznej edycji Dnia Przedsiębiorczości UJ był turniej gry ekonomicznej CASHFLOW. Dwudziestu graczy, podzielonych na cztery rywalizujące zespoły, przechodząc kolejne etapy gry miało możliwość poznawania w praktyce zasad rządzących rynkiem, podstaw inwestowania w akcje lub nieruchomości. Zwycięzcy - Drużyna Rady Kół Naukowych UJ - po ponad dwugodzinnych zmaganiach uzyskali najwyższy przychód pasywny, a tym samym możliwość poznanie ?smaku zwycięstwa? ?  nagrody głównej turnieju, smaku bardzo realnego, bowiem laurem była ekskluzywna kolacja w wybranej przez drużynę restauracji.

Zapraszamy na szósty Dzień Przedsiębiorczości UJ za rok !

Informacja/rejestracja:
www.szkolaprzedsiebiorczosci.uj.edu.pl, www.cittru.uj.edu.pl,



Tagi: szósty Dzień Przedsiębiorczości UJ 6 Dzień Przedsiębiorczości UJ



Komentarze KOMENTARZE
Zapraszamy też do dyskusji na największym polskim forum ekologiczne



Twoje imię lub nick 
Twój komentarz





Ostatnie wiadomości

genETYCZNE gry

Ochrona patentowa emulsji ciekłokrystalicznej oraz sposobu jej wytwarzania

Może być pomocny w leczeniu chorób o podłożu wirusowym

Zrekonstruowali trójwymiarową strukturę białka, transportującego cholesterol do wnętrza mitochondriów

Start-up zamierza zrewolucjonizować rynek urządzeń rehabilitacyjnych w Polsce

Związki zwane hydroksyapatytami - jak się je wykorzystuje?

Pijane myszy a ludzie