Nasze portale: Kraków | LEKOPTEKA | Wrocław | Poznań

   Bądź na bieżąco z wydarzeniami, subskrybuj kanały RSS
     Zobacz inne kanały tematyczne RSS dziennika BIOLOG
Wiadomości | Biotechnologia | Botanika | Ciekawostki | Ekologia | Leśnictwo | Medycyna | Zoologia | Encyklopedia | Forum chemiczne | Forum medyczne |
spływy kajakowe, kajaki, mazury

Rak piersi nie lubi kurkuminy i piperyny

2009-12-11 00:57:26   Medycyna

Składniki popularnych przypraw - występująca w kurkumie kurkumina oraz zawarty w czarnym pieprzu alkaloid piperyna - mogą pomóc w zapobieganiu rakowi piersi, a być może także w jego leczeniu - informuje serwis "EurekAlert".

Naukowcy z University of Michigan wykazali, że dodane do hodowli komórek raka piersi piperyna i kurkumina zmniejszają liczbę nowotworowych komórek macierzystych, niezbędnych dla rozwoju guza - a jednocześnie nie szkodzą normalnym komórkom. Stwarza to nadzieję na opracowanie leków działających w tych przypadkach, gdy nie są skuteczne leki w rodzaju tamoksyfenu bądź raloksyfenu.
Piperynę i kurkuminę stosowano podczas badań w stężeniach 20-krotnie większych, niż ma to miejsce przy normalnej diecie zawierajacej pieprz i kurkumę.

Kapsułki z tak stężonymi substancjami są dostępne na rynku, jednak autorzy na razie nie zalecają pacjentom ich używania - potrzebne są wcześniejsze badania kliniczne. Mają się rozpocząć w przyszłym roku.

Dzięki uprzejmości: PAP - Nauka w Polsce



Tagi: kurkumina piperyna



Komentarze KOMENTARZE
Zapraszamy też do dyskusji na największym polskim forum ekologiczne

    zawsze jest nadzieja!! może to przełom w walce z rakiem piersi.?
~klaudia(2009-12-22)



Twoje imię lub nick 
Twój komentarz





Ostatnie wiadomości

Mózg ma kontrolę nad reakcjami alergicznymi

Cukrzyca może przyczyniać się do pogorszenia słuchu wraz z wiekiem, zwłaszcza u kobiet

Metoda analizy biofluidów pozwala na precyzyjniejsze od rutynowych badań określanie schorzeń u kobiet w ciąży

7% osób ma zainfekowaną jamę ustną wirusem brodawczaka ludzkiego HPV

Cukrzyca: pomiar poziomu glukozy w ślinie

Kakao może pomóc zapobiegać kancerogenezie prowadzącej do rozwoju raka jelita grubego

Trauma a nowotwór