Happening: Ciepło dla Warszawiaków, Klimat dla Ziemi


Happening: Ciepło dla Warszawiaków, Klimat dla Ziemi: artykuł nr 5318

2008-01-11 04:04:15 Ekologia

Zaczął się Nowy Rok, trwa zima. Mimo, iż zimno i ciemno, to wydłużający się dzień nastraja nas pozytywnie. Nowy Rok to noworoczne postanowienia... A może tak oprócz życzeń zdrowia i pieniędzy, zrobić coś dobrego także dla Ziemi, na której żyjemy i bez której żyć nie bylibyśmy w stanie? A gdyby tak połączyć wszystko razem? Życzmy więc sobie więcej zdrowia, pieniędzy i wspaniałej przyrody!

Aby nasze noworoczne postanowienia łatwo się spełniły możemy na przykład:

  • obniżyć temperaturę w mieszkaniu o 2 stopnie, aby zużycie ciepła zmalało nawet o 20 procent wraz z opłatami nawet do 50 zł miesięcznie;
  • zainstalować termostaty na grzejnikach; warto pamiętać, iż wystarczy aby w pokoju dziennym temperatura nie przekraczała 21 stopni, a w sypialni 18 stopni;
  • wystarczy mądrze, tzn. szybko i intensywnie, wietrzyć nasze mieszkania, będziemy mieli i świeże powietrze, i ciepło;
  • a może tak wymienić klasyczne żarówki na energooszczędne świetlówki – zużywają 5 krotnie mniej energii i są trwalsze;
  • gasić niepotrzebne światło; tam gdzie nas nie ma, nie musi być jasno;
  • wyłączać nieużywane urządzenia – komputery, drukarki, ładowarki, telewizory marnują mnóstwo energii w trybie czywania, w końcu za to wszystko płacimy.

Zatem podejmując postanowienia na ten rok, weźmy do serca hasło z plakatu: „Oszczędzaj. Wyłączaj. Odzyskuj”. Możemy w ten sposób zrobić najlepszy „Klimat dla Ziemi i Ciepło dla Warszawiaków”.

O naszych postanowieniach będą Polkom i Polakom przypominać ulotki ze „złotymi zasadami jak oszczędzać energię”. Fundacja Nasza Ziemia prowadzi też społeczną kampanię outdoor, pt. „Oszczędzaj. Wyłączaj. Odzyskuj”. Kampania będzie trwała do czerwca 2008 roku i obejmie 13 największych miast, w których plakaty będą eksponowane na 1.000 bilbordów i citylightów (firmy Clear Channel). Plakaty kampanii zaprojektował non profit Andrzej Pągowski, stale współpracujący z Fundacją Nasza Ziemia. Kampania otrzymała dofinansowanie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz firmy Vattenfall Poland AB. Fundacja Nasza Ziemia prowadzi także komplementarną kampanię edukacyjną w telewizji, Internecie oraz szkołach w całej Polsce.

Happening jest zrealizowany w ramach projektu „Klimat dla Ziemi, Ciepło dla Warszawiaków”. Patronat nad projektem sprawuje Prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Ambasada Szwecji w Polsce oraz Mazowieckie Kuratorium Oświaty.

Fundacja Nasza Ziemia
www.naszaziemia.pl

Następna strona

Poprzednia strona

Wybrane wiadomości z ekologii