Carrefour - Z miłości do środowiska


Carrefour - Z miłości do środowiska: artykuł nr 5712

2008-05-14 00:51:08 Ekologia

Carrefour Polska rozpoczął 12 maja kampanię społeczną „Z miłości do środowiska". Partnerem akcji jest Ministerstwo Środowiska. W dniu 5 czerwca Carrefour Polska całkowicie wycofa ze swoich sklepów bezpłatne torby foliowe, rozdawane przy kasach. Carrefour - jako pierwsza sieć handlowa w Polsce - zaproponuje klientom torby w stu procentach biodegradowalne. To tylko część działań, które Carrefour jako firma odpowiedzialna społecznie, prowadzi na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia i lokalnymi partnerami dwa razy do roku organizuje akcję sadzenia lasu. Prowadzi również działania edukacyjne i proekologiczne, promuje odpowiedzialne postawy wśród lokalnych społeczeństw, organizuje akcje edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz happeningi dla wszystkich zainteresowanych dbałością o naszą „Matkę Naturę".

Sadzenie lasu
Carrefour jest firmą przyjazną środowisku naturalnemu, dlatego też mając świadomość wpływu dwutlenku węgla na zmiany klimatyczne troszczy się o zwiększenie powierzchni lasów, która służyć będzie przyszłym pokoleniom. Program „Carrefour Przyjacielem Lasu" został zapoczątkowany 2006 roku i jest kontynuowany corocznie na wiosnę i jesienią. Ostatnia akcja odbyła się w marcu i kwietniu 2008 roku czterech miastach Polski: Poznaniu, Gliwicach, Sosnowcu oraz Bydgoszczy, w ramach której posadzonych zostało w sumie blisko 7000 różnego rodzaju drzew.

Wiosną, każdym mieście posadzonych zostało minimum 1700 drzew. W akcji brali udział uczniowie lokalnych szkół podstawowych i gimnazjów, którzy sadzili nowy las pod czujnym okiem grona pedagogicznego, nadleśnictwa oraz przedstawicieli firmy Carrefour.

Akcja sadzenia drzew w Poznaniu odbyła się w Zachodnim Klinie Zieleni. Sadzonki: sosny czarnej, daglezji, buku, brzozy, olszy oraz klonu jawor przywieziono ze szkółki w nadleśnictwie Łopuchówko. W Gliwicach posadzono 1700 dębów, w Sosnowcu tyle samo świerków, a w Bydgoszczy - brzóz. Celem akcji jest edukacja ekologiczna młodego pokolenia i kształtowanie postaw zmierzających do ochrony środowiska naturalnego.

Na jesieni 2007 roku, akcję zorganizowano w Katowicach, Łodzi, Krakowie, Białymstoku, Wrocławiu, Sosnowcu oraz Bydgoszczy. Posadzono wtedy 5000 drzewek.

Las pochłania dwutlenek węgla oraz inne szkodliwe substancje na przykład pyły, produkuje tlen, stabilizuje wilgotność powietrza, chroni przed szkodliwym wpływem przemysłu, osłania gleby i wody, magazynuje wodę opadową. Celem akcji jest edukacja ekologiczna młodego pokolenia w zakresie ochrony środowiska. Poprzez sadzenie lasów Carrefour wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia chce popularyzować wśród uczniów szkół podstawowych ideę zaangażowania na rzecz dbałości o swoje środowisko lokalne.

Edukacja ekologiczna
21 kwietnia z okazji Dnia Ziemi przed hipermarketem Carrefour w Piotrkowie Trybunalskim odbył się proekologiczny happening. Organizatorem akcji był Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piotrkowie Trybunalskim.

Podczas happeningu miały miejsce liczne atrakcje promujące odpowiedzialne postawy ekologiczne wśród mieszkańców miasta, w tym, scenka ekologiczna ukazująca wizję „Ziemi pojutrze", loteria ekologiczna czy też konkursy plastyczne. Wszyscy laureaci konkursów otrzymali jako nagrody torby wielokrotnego użytku, ufundowane przez Carrefour Polska.

Organizatorzy happeningu przyjęli również deklarację, opowiadającą się za ustanowieniem Dnia Ziemi dniem bez toreb jednorazowego użytku.

Od 5 czerwca ze sklepów Carrefour zostaną wycofane bezpłatne torby plastikowe wydawane przy kasach, a klienci będą musieli pojawić się na zakupach z własnymi siatkami bądź nabyć torby wielokrotnego użytku.

Z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego, Carrefour Polska wraz z Lasami Państwowymi zorganizował dla ok. 300 dzieci z 10 szkół podstawowych w Polsce edukacyjną wycieczkę do lasu. Wyprawy do lasu odbyły się w Bydgoszczy, Gliwicach, Legnicy, Łodzi, Poznaniu, Sosnowcu, Szczecinie, Tarnowie, Toruniu i Warszawie. W każdym z tych miast wycieczkę edukacyjną poprowadził przewodnik z Lasów Państwowych, a Carrefour zadbał o piknik dla uczniów.

Dzięki tej wycieczce dzieci mogły zapoznać się z bogactwem leśnej fauny i flory, a także pogłębić swoją wiedzę o ochronie lasu przed negatywnymi zmianami klimatycznymi i nieodpowiednimi sposobami usuwania odpadów.

Dzień Ziemi w Carrefour
W 2007 roku firma Carrefour Polska zorganizowała z okazji Światowego Dnia Ziemi akcję ekologiczną pod hasłem „Dzień Ziemi w Carrefour". Jej celem była edukacja ekologiczna mieszkańców miast i popularyzacja idei sortowania odpadów. W zamian za przyniesienie surowców wtórnych takich jak papier, plastik, szkło, a także zużyty sprzęt RTV/AGD oraz wrzucenie ich do odpowiedniego pojemnika, klienci otrzymali wyprodukowane specjalnie z tej okazji ekologiczne torby na zakupy.

Carrefour Polska

Następna strona

Poprzednia strona

Wybrane wiadomości z ekologii