Bądź dobry i ekologiczny


Bądź dobry i ekologiczny: artykuł nr 6150

2009-03-04 19:55:17 Ekologia

4 marca 2009 roku o godzinie 10:00 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, przy ul. Jagiellońskiej 26 w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca kampanii społecznej „Daj rzeczom drugie życie”. Organizatorem kampanii było Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki.

Dziennikarzy oraz przybyłych gości, wśród których byli przedstawiciele firmy Microsoft oraz Stowarzyszenia Bank Drugiej Ręki, powitała Dyrektor Departamentu Środowiska UMWM – Katarzyna Młodawska. W swoim wystąpieniu wskazała ona na dyrektywę unijną, w ramach której państwa członkowskie mają obowiązek przygotowania planów zagospodarowania odpadami. Zgodnie z wytycznymi dyrektywy we wszystkich państwach członkowskich mają powstać programy dotyczące zapobiegania powstawaniu odpadów.

Prezes Stowarzyszenia Bank Drugiej Ręki, Dżemila Sulkiewicz-Nowicka mówiła o serwisie www.daryrzeczowe.pl, dzięki któremu można w bardzo prosty sposób, bez wychodzenia z domu przekazać sprzęt komputerowy oraz inne przedmioty wielkogabarytowe potrzebującym organizacjom non profit. Swoją wypowiedź podsumowała: „Serwis www.daryrzeczowe.pl to nowoczesne narzędzie do bycia dobrym i ekologicznym”. Przedstawiciel firmy Microsoft Barbara Dyluś podkreśliła, że biznes musi być odpowiedzialny w kwestii dbania o środowisko oraz niesienia pomocy innym. Wskazała również na program Microsoft Authorized Refurbisher (MAR), którego partnerem jest Stowarzyszenie Bank Drugiej Ręki. Program ułatwia pozyskanie podstawowego oprogramowania do komputerów pochodzących z darowizn i efektywne korzystanie z darowanego sprzętu. Poprzez „MARy”, czyli ośrodki autoryzowane przez Microsoft do instalowania oprogramowania na regenerowanych komputerach, uprawnione organizacje zyskują dostęp do legalnego systemu operacyjnego Windows 2000 lub Windows XP. Dzięki takiemu działaniu udaje się przedłużyć życie wielu komputerów.
Podczas konferencji zaprezentowano spot telewizyjny kampanii, który jest jednym z elementów promujących kampanię. Spot zostanie wyemitowany wiosną oraz jesienią.

Po konferencji odbył się panel dyskusyjny, w którym wzięli udział przedstawiciele sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji pozarządowych. Panel oprócz budowania świadomości kadr zarządzających dużymi firmami, a co za tym idzie wpływu na politykę korporacyjną, był również doskonałą okazją do zawiązania długotrwałych kontaktów publiczno-prywatnych na rzecz ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie kampanii lobbingowej w tym zakresie, planowanej na lata 2010/2011. Panele dyskusyjne odbędą się we wszystkich województwach.

Następna strona

Poprzednia strona

Komentarze do artykułu nr 6150

Twój komentarz



Wybrane wiadomości z ekologii