Na Uniwersytecie Jagiellońskim o e-biznesie: artykuł nr 6523
2009-12-04 10:39:30 Biotechnologia
25 listopada w Auditorium Maximum UJ już po raz piąty odbył się Dzień Przedsiębiorczości UJ. W tym roku organizatorzy: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu oraz Wszechnica UJ zadedykowali wydarzenie e-biznesowi, prezentując szerokie spektrum działań firmy w globalnej sieci, nowe rozwiązania, zagrożenia oraz opinie ekspertów i biznesmenów.
Cykl prezentacji zawartych w bloku wykładowym imprezy odnosił się do
kolejnych etapów powstawania firmy i tworzenia jej wizerunku w sieci.
Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o możliwościach finansowego
wsparcia pomysłu na biznes. ?Nowe firmy to niesprzedane idee.
Jest ich sporo na rynku, trzeba więc znaleźć skuteczny sposób by
zainteresować nimi inwestorów, partnerów biznesowych a ostatecznie
sprzedać je klientom? ? mówił Stanisław Tomczak, przedstawiciel
funduszu kapitałowego SpeedUp Group. Ważna jest nie tylko realność i
innowacyjność pomysłu na biznes, ale również jego realizacja,
wprowadzenie na rynek. Przedstawiciele Firmy Comarch omówili na
przykładzie platformy ERP obecne trendy w rozwiązaniach wspierających
zarządzanie oraz model wynajmowania oprogramowania dla małych firm
działających na rynku. Kwestie e-marketingu, tworzenia wizerunku firmy
i oddziaływania na konkurencję w sieci omówili w swych prezentacjach
przedstawiciele: Grupy Adweb oraz Google. ?Internet jest źródłem wiedzy
? mówił Piotr Marzec z Google - która jest podstawą biznesu,
wiele decyzji opiera się na wiedzy i ich trafność jest od niej
uzależniona. Internet to również ?okazja na biznes?. Analizując zawarte
w sieci informację można znaleźć inspirację dla własnego biznesu. Kiedy
powstaje nowa firma trudno wyobrazić sobie, że nie ma jej w
wyszukiwarkach. Internet pozwala jednak nie tylko budować wizerunek,
ale również przewagę konkurencyjną firmy ? przekonywali prelegenci. W
trakcie prezentacji rozszyfrowane i rozłożone na czynniki pierwsze
zostały również takie terminy jak: SEO, SEM, e-commerce itd.
Bartłomiej Juszczyk CEO Grupy Adweb zwracał uwagę ponad to na ogromne
znaczenie działań PR w sieci, które są zdecydowanie tańsze i powinny
wyprzedzać działania reklamowe firmy.
Praktyczna strona prowadzenia biznesu w oparciu o Internet została
przybliżona przez zaproszonych do panelu dyskusyjnego przedstawicieli
nowopowstałych firm, biorących udział w realizowanym przez CITTRU i
Wszechnicę UJ projekcie ?Szkoła Przedsiębiorczości UJ ? Innowacje i
biznes?.
Wydarzeniem tegorocznej edycji Dnia Przedsiębiorczości UJ był turniej
gry ekonomicznej CASHFLOW. Dwudziestu graczy, podzielonych na cztery
rywalizujące zespoły, przechodząc kolejne etapy gry miało możliwość
poznawania w praktyce zasad rządzących rynkiem, podstaw inwestowania w
akcje lub nieruchomości. Zwycięzcy - Drużyna Rady Kół Naukowych UJ - po
ponad dwugodzinnych zmaganiach uzyskali najwyższy przychód pasywny, a
tym samym możliwość poznanie ?smaku zwycięstwa? ? nagrody głównej
turnieju, smaku bardzo realnego, bowiem laurem była ekskluzywna kolacja
w wybranej przez drużynę restauracji.
Zapraszamy na szósty Dzień
Przedsiębiorczości UJ za rok !
Informacja/rejestracja:
www.szkolaprzedsiebiorczosci.uj.edu.pl,
www.cittru.uj.edu.pl,