Henkel - zielone granty


Henkel - zielone granty: artykuł nr 6841

2010-06-23 22:59:15 Ekologia

Zakończyła się druga edycja konkursu grantowego ?Henkel ? zielone granty? organizowanego przez firmę Henkel Polska i Fundację Nasza Ziemia. W ramach projektu zrealizowano 20 wyjątkowych programów ekologicznych z całej Polski na łączną kwotę ponad 262 tysięcy złotych.

Dzięki tegorocznym grantom, ufundowanym przez firmę Henkel, autorzy zwycięskich wniosków przeprowadzili różnorodne działania związane z ochroną środowiska naturalnego.  Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 w Żywcu zmierzyli się z rzadko poruszanym aspektem zanieczyszczenia środowiska, jakim jest hałas, młodzież z warszawskiego klubu z ul. Brzeskiej przy wsparciu Stowarzyszenia Mierz Wysoko zazieleniała okoliczne podwórka, a  dzieci z okolic Ostrołęki monitorowały dzikie wysypiska odpadów w lasach pod czujnym okiem Stowarzyszenia Ekomena. W ramach drugiej edycji konkursu realizowane zostały także m.in. projekty służące ochronie dzikich zwierząt: nietoperzy, traszek i sów oraz programy promujące postawy sprzyjające oszczędności wody i energii. Działaniom towarzyszyły konkursy wiedzy ekologicznej, prelekcje i happeningi.

- Efekty ekologiczne i edukacyjne konkursu "Henkel - zielone granty" są imponujące.
W realizowanych projektach charakterystyczna jest różnorodność działań - od edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych, przez ochronę roślin i zwierząt po ochronę tzw. przyrody nieożywionej, która jest ważną, choć mało docenianą na co dzień, częścią środowiska. Konkurs ładnie wpisał się w założenia ONZ-owskiego Światowego Roku Ochrony Bioróżnorodności - mówi Mira Stanisławska-Meysztowicz z Fundacji Nasza Ziemia. - Co istotne - wiele programów odnosiło się także do priorytetowej dla Polski gospodarki odpadami i edukacji w tym zakresie. Projekty były bardzo dobrze przygotowane pod względem metodycznym i dydaktycznym, a ich ważnym celem było inicjowanie współpracy lokalnej - dodaje.

- Henkel Polska jest dumny, mogąc realizować zasady społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez wspieranie tak ciekawych, dobrze przygotowanych i przeprowadzonych działań ekologicznych - mówi Dorota Strosznajder, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska. - Efektom kilku z nich mieliśmy okazję przyjrzeć się w tym roku osobiście - z dumą patrzyliśmy na zaangażowanie i satysfakcję lokalnych społeczności z przeprowadzonych akcji. Takie inicjatywy, jak projekt "Henkel - zielone granty", są potrzebne, gdyż bez nich nie udałoby się zrealizować wielu wartościowych projektów pro-środowiskowych z edukacyjnym przesłaniem. Jest mi niezmiernie miło ogłosić, że we wrześniu tego roku rozpocznie się, w lekko zmienionej, acz równie atrakcyjnej formie, trzecia edycja konkursu.
 
Opisy zwycięskich projektów II edycji konkursu oraz relacje z ich realizacji opublikowane zostały na blogu: http://zielonegranty.blogspot.com/.

Konkurs "Henkel - zielone granty" wystartował w 2008 roku. Jego celem jest podnoszenie świadomości ekologicznej oraz aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez realizację działań związanych z ochroną środowiska. Co roku pula nagród to 20 grantów o wartości 5 tysięcy złotych każdy. Do pierwszej edycji konkursu nadesłano 215 wniosków, w edycji 2009/2010 było ich 262. Konkurs grantowy realizowany jest w ramach Kampanii na rzecz Zrównoważonego Rozwoju "Pomagajmy Ziemi - codziennie", koordynowanej przez Fundację Nasza Ziemia. Głównymi partnerami finansującymi kampanię są Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz firma Vattenfall Poland.


Od ponad 130 lat Henkel nie ustaje w wysiłkach, by czynić życie ludzkie łatwiejszym, lepszym i piękniejszym. Klasyfikowana w rankingu największych firm na świecie Fortune Global 500 i, według magazynu Fortune, najbardziej podziwiana firma w Niemczech, oferuje silne marki i technologie w trzech strategicznych obszarach: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Każdego dnia ponad 50 tysięcy pracowników Henkla w 125 krajach całego świata wypełnia misję firmy zgodnie z mottem "A Brand like a Friend" (Marka jak Przyjaciel). W 2008 roku Henkel odnotował sprzedaż w wysokości 14, 1 miliarda euro, skorygowany zysk operacyjny firmy wyniósł 1,46 miliarda euro.

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej
i obywatelskiej.  Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce kampanię "Sprzątanie świata", będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie.


Następna strona

Poprzednia strona

Wybrane wiadomości z ekologii